Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ★ Stockholm 2023 ★
-
Som ni säkerligen redan har sett så är det en ny storm på ingång!
En ostlig sådan och denna verkar träffa mer i de sydligare breddgraderna även om det nu ser ut att kunna blåsa även i Sthlms län!Jag tar nog ut min friskvårdstimme på fredag och seglar Näsaäng 12-14.
På lördag blir det starkare vind ju längre söder ut man kommer, jag funderar nästan på att prova på Vacuum Beach, dvs. Nyköpings Vindsurfingklubb! Oavsett vart man hamnar ser det ut att bli ordentligt byigt! -
Hej
Jag kanske ta ledig några timmar och kör på Näsa Äng nu på fredag den 20: e efter lunch. Någon annan som tänker surfa där efter jobbet? -
Fredag ser nice ut! Jag satsar på Gålö några timmar runt lunch.
-
Vacum beach – låter intressant!
Undrar hur det ser ut på stränderna på östra öland på fredag/lördag…
-
Gålö windsurfing beach nu. Fint drag för den som inte kan vänta till imorgon. Riggar 4.7.
-
Blev lite av och på mellan skurarna men överlag bra tryck i 4.7. Fick dock avsluta med en simtur efter att bommen gett upp…
-
-
Lördag 21 oktober!
Vilken jäkla dag det blev vid Fågelöudde, vattnet fullkomligen kokade!
Massvis med folk på vattnet och absolut fullt drag i vinden hela dagen!
Jag själv körde mellan 10-16 med 4.2 mestadels och även 4.7 med min 87a, var helt slut efter dagen! Blev en välförtjänt stund i bastun på gymmet efter!
Vinden var realtivt bra för att vara Fudde, det bjöds på ramper som jag aldrig tidigare sett vid denna spot så det var rena rama lekstugan! -
Några bilder från Ulf Strandberg, en glad fotograf som med glädje dök upp och fotade oss för andra gången denna säsong!
Såna här bilder är så uppskattat! -
-
19 december vid Fågelöudde
Det blev en timme på vattnet igår kring lunch, 3-4 grader i luften, 3 i vattnet! 40/60% planing/guppa med 6.0 Gator och 105 Kode. -
Jäkligt coolt att man numera kan köra på vintern utan större problem med kylan !
Logga in för att svara.