Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing -03 kites v.s. -02 kites

• -03 kites v.s. -02 kites

Publicerad av gugge på 31 maj, 2004 vid 10:43

Man blir ju lite frågande när nybörjare har blivit så indoktrinerade att dom vägrar köpa kites från -02 och tidigare.
    Så jävla stor skillnad är det ju inte mellan årsmodellerna, faktiskt. Inte när vi snackar nybörjare.
    Det man bör fråga sig är varför man köper en begagnad kite överhuvud taget. Är det för att börja billigt och byta upp sig när man kört ett tag, eller vad då?
    Är det så skulle jag lika gärna köpa en -02 som en -03 eller -04. Det är ingen nybörjare som ens har en chans att känna skillnaden, Rent generellt!
    Så jag tycker att ska man skaffa en billig beggad kite till att börja med. Köp lika gärna -02:or, dom är dessutom grymt mycket billigare.

/H

gugge svarade 21 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • patrikol

Medlem
    31 maj, 2004 vid 10:55

Hållbarheten är väl det som kan intressera nybörjare och visst kan man köpa 02 kites för en billig peng men när 03 och 04 kites är så sjukt billiga beg att det nästan är bättre att behålla dem så hamnar ju äldre kites lite fel på det tyvärr har själv hållt på drygt 1 1/2 år och lär klara mig med mina 03 kites i många år nu. Det är ju en ganska förbised poäng med det du säger pratade precis med en kille som varit i Australien i ett halv år mötte killar som förmodligen hade kört skiten av dom flesta kiteare i sverige som hade gamla beg kites lagade hur många gånger som helst! Du kan ju i princip laga en kite hur mycket som helst utan att det har någon större inverkan på den man har helt enkelt inte råd med andra kites! Likadant är det i Californien fattiga killar kör hur mycket som helst med gamla lagade lappade kites det är vi som är bortskämmda med det bästa nyaste här bara!

• gugge

Medlem
    31 maj, 2004 vid 11:00

Can only agree!

Det var faktiskt likadant i Californien. Dom kör arslet av sina gamla lappade kites. Och det går bokstavligen skitbra.
    Jag har en -02:a och jag tror dom flesta inte skulle känna någon större skillnad mot en ny.

Jag har en AB -00 också, ett riktigt härke men fan så kul.

/Henrik

• patrikol

Medlem
    31 maj, 2004 vid 11:08

Nej jag gör det inte och säkert inte någon annan nybörjare i heller.

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2004 vid 11:31

maste bara inlagga att mina ss -02 kan vara av den absolut basta kvalitet kite nagonsin. jag har anvant dom i stort sett varje dag i over 1 ar i stark vind och extremt hog uv stralning (10-16) och fortfarande sa ar dom i valdigt bra skick det enda man kan se ar ett vindveck langst bak. storsta skilnaden mot nya kites ar val att dom ar svarare att hala overpowered och att gora handelpass med men a andra sidan sa har manga av dom nya kitesen forlorat kanslan av att vara ”powered upp” konstant, och en del i kraft i jamforelse med strolek.
    ahh.thumb.jpg
    ahg.thumb.jpg

• ollefax

Medlem
    31 maj, 2004 vid 12:35

man måste se till att säkerhets systemet funkar ordentligt, köpte en 02 där QR låste sig så när man hade släppt draken hade den fortfarande fullt dragläge. Vet inte om bommen var orginal, men det är viktigt att kolla på äldre drakar enligt min erfarenhet. Annars är jag fullt nöjd med mina -02or

• gugge

Medlem
    31 maj, 2004 vid 17:42

Nog så sant. Kolla säkerhetsprylarna. Om du är osäker på hur man gör fråga någon som vet eller be säljaren visa, helst ”live”.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing -03 kites v.s. -02 kites

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.