Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › 08 speedcup
-
08 speedcup
Publicerad av getwet på 27 april, 2007 vid 19:07Vi kör ett tappert försök imorgon på Skälåker med 08 speedcup. Tävlingen gäller från soluppgång till nedgång. Snabbast average plockar hem delsegern för dagen. Alla är välkomna oberoende material, dock krävs en GPS.
Läs mer här.
marden svarade 18 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
detta togs emot på ett lungt sätt här (o på vindobservationerna)
är det några på väg dit eller som har tänkt åka dit
tror att jag själv kommer försöka ta mig dit till 14-15tiden om stavsnäs bjuder upp till dans -
Orkar/hinner inte åka till Skälåker. Jag och min GPS stannar hemma och tar en tur utanför husknuten i Mälarens 2-11 m/s byiga vind 😉
Detta kommmer dock på intet vis påverka utgången av ovanstående evenemang 🙂
-
En riktigt trevlig dag i skälåker. Var där vid 11 och då pendlade vinden mellan 0-10 m/s och NV till NO sedan klarnade det upp och började blåsa riktigt bra och jämt. Jag slutade segla vid 16:30 och då var det fortfarand bra (helt slut i kroppen)
Här är en bild på mården.//Björn
-
kan väl inte riktigt hålla med om att det va en bra dag med jämn vind
fattar inte vart den där bilden kommer ifrån så fint är det inte på mina minnesbilder jag har i mitt feberfrosande huvud.
snarare att när jag kom vid 15 tiden va det svinkalt o ganska lungt så jag riggade min gamla 10m2 trasa som iofs passade bra, vindbyarna ökade lite så när jag kände att det inte gick att få ut mer än 24kn ur den o hs:en så testade jag om jag skulle flyta me sxs o 7,0an gjorde så kallade tt gippar o traskade upp i vind o stop o vänta på vindbyarna så man skulle komma iväg till andra sidan till slut fick jag 25,1 i displayen så det skulle bli en tävling tyvärr va jag väl själv där me gps så bättre uppslutning nästa gång.första halvtimmen lånade jag ut gps till bjornen medan jag riggade tyvärr va det väl nästan vindstilla hela tiden fast nån liten by kom det här är dit spår
-
Jämn vind kanske var att ta i men den blev bättre senare på dagen tycker jag. Jag skulle nog inte ha postat detta inlägg här jag som inte ens har en GPS och inte speedar, bara glad att få segla. Tack för att jag fick testa din GPS 🙂 Nu vet man hur sakta det förmodligen går :frown:
//Björn
-
såja vi är vana med din nunna här dessutom körde du ju me gps i dag o kom upp i 21kn på en vindby, va inte så långt efter fast jag fick betydligt fler
översta spåret på bilden är tyvärr mitt missade att radera det bara
-
ska vi göra ett nytt försök imorrn?
om prognoserna står sig
nu när det verkar som jag lurat in bjornen i gps träsket blir vi kanske två:)
jag röstar på dalarö samt att vi samlas i ett tids spann på några timmar så vi ses där vi är o tävlingskänslan blir mer närvarande om vi är där samtidigt
Logga in för att svara.