Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 08:or O-NO på lördag

• gurra1978

Medlem
    29 april, 2006 vid 19:36
    farmer_nez wrote:
    Hur var det ute vid Kapellskär idag? Hur är vattentemperaturen?
    /Jonas

Åh, äntligen! Vilken premiär och vilken dag. Jag lämnar ett disigt och tråkigt Stockholm och åker upp till Kapellskär. Där uppe spricker det upp och solen kommer fram. Klockan är 14 och inte mycket till vind men enligt båtvädret skall det komma vid 16. Jag + två andra roar oss med att elda (det är ju bara för kul). Vid 1530 börjar det röra lite på sig, det märks eftersom elden börjar brinna bättre. Jag riggar 5,7 som är mitt största denna säsong. Kl 1550 börjar vinden komma in i farleden. Vi är ute på vattnet vid 16. Planing direkt med 5,7 och 100 l freestyle. Sen börjar det roliga. Det ökar och en oerhört jämn och fin konstant vind på 10-12 ligger och pumpar på. Man kunde gott och väl gått ner på 5,2 men jag tyckte det var så kul att speeda lite. Vi seglade nästan oavbrutet till 1930 sen fick det räcka. Det ska ju blåsa imorgon med. Vattentemperaturen var helt ok, inga problem att segla och bada i 3,5 h iallafall.

Båtvädret plus var verkligen grym idag. Det ska bli intressant och se om det fortsätter vara så här pricksäkra prognoser.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 08:or O-NO på lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.