Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › 11-15 m/s blev 9-13 m/s?
-
11-15 m/s blev 9-13 m/s?
Publicerad av culing på 29 september, 2005 vid 15:18Jag hade sett fram emot lördagen med kuling vindar men det verkar inte bli så mycket av det.
SMHI säger 9-13, foreca 10? och theyr 8-11 m/s.
Tycker det är lite väl långt mellan kulingarna.imported_macts svarade 20 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
I Gävle så säger dom 10-14 syd, nu ska G-bay speedstrip testas. Var och hämtade lite nya leksaker igår!
-
Fanatic Falcon 120, ett par fenor och NP V8 8,5.
Kan bli skoj! -
Det var fan på tiden som det utlovas lite vind på den här sidan landet!!!
Fan det känns som om Lördag kan bli en stressig dag!!
Först skall båten upp ur vattnet, sedan snabbt iväg till Mackmyra och smaka av mina fat wiskey och som kronan på verket så skall det blåsa!! Undrar om jag hinner ner till engeltofta till två kanske hmmmm -
Stang: Prioritering gäller! båten ligger säkert bra där den ligger, det lär inte bli is ännu! Jag möter upp vid tofta.
-
Hahaha!
Jag kommer så fort jag kan, typ runt två!!
Fan det skall bli kul att få lite tryck i riggen, det var längesedan nu!Ser fram imot att kika på din nya leksak oxå

-
Vad säger ni Gävle locals? Kommer speed-strippen att leverera bra toppfarter imorrn?. Vi är två speed tomtar som är sugna på att åka upp och testa. Dock vill man ju inte åka på bomkörning när det är en bit att åka från Kallhäll,Norra Sthlm.
//Nicklas (som försöker få med sej Jona) -
Tror att det kan bli bra, dock blir det nog ännu bättre om det vrider lite mot sv vilket det har en förmåga att göra vid sydliga vindar i gävletrakten. Ni kan ringa mig om ni har några fler frågor eller om ni vill ha vindrapport imorgon: 070 6042928
-
Prognosen ser ju inte så dum ut…
Hur det funkar att speeda där återstår att se! Områden är otestat för mig, har bara legat och guppat med vatten upp till knäna där, så det blev inte mycket seglat på premiär turen. Hoppas på bättre vind imorgon.
-
Fan vad irriterande!!!
Kom inte ner till Engeltofta fören halv fyra idag precis lagom så jag fick se vinden lägga sig. Riggade 7.2 och hoppades på å hinna med någon repa åtminstone. Men icke!!! jag kom ut 100 meter och fick sen simma tillbaka. FAN!
-
Körde survival-mode i brädviken. Hade 7,1 som minst med mig (övriga körde 4,5-5,0). Gropigt ochdjävligt var det, men det blåste onekligen!
Logga in för att svara.