Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › 14 m2 nitro kite i 12 m/s, funkar det?
-
14 m2 nitro kite i 12 m/s, funkar det?
falk__enberg svarade 21 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 26 Svar
-
Jag hade en ett tag, men det var inte så kul i längden. Hjälpte en inte så mycket.
Paul
-
Ja jag har en sådan den gula kostar 500 typ på Claes Ohlsson, Kan visa upp till 3% fel så de är ju nästan ingenting måste hållas rätt mot vinden bara. Jag använder den ofta men inte alltid många tycker det är onödigt men jag ser det som en ren säkerhet har en 7 kvm och då vill jag veta om det blåser 15 eller 20 m/s men i lite vind så är det ju bra kan vara svårt att veta om det blåser 5 eller 6 m/s och för min del så är de inte lönt överhuvudtaget i 5 medans 6 går bra har bara en 17 kvm som störst.
-
ee va? det går inte alls med 5m/s men 6m/s e helt okej? jaja de kanske stämmer..
-
Någon sorts jävla magisk gräns men så är det om man väger 90 kg i allafall.
-
själv tycker jag 5-6 kan vara helt okej vid solnedgången när man bara vill mysa fram..
-
Jag körde min BT:Nitro 14 dagen innan tävlingen/uppvisningen i Halmstad i sommras. Gissar att det blåste 14-15 m/s, ni som kommer ihåg vet att det inte är skitsnack. Jag hade givetvis tryck men det gick att hålla den, frågan är hur länge det är kul att köra så riggad. Hoppa fett några gånger är ju skoj, men inte mer.
/Jeppe Kung
-
För min del vill jag gärna åka ligga i vattnet stilla för att det inte händer ett skit kan ju vara mysigt en stund men då bryr jag mig inte om att ta upp kiten.
-
Svar till:
Någon sorts jävla magisk gräns men så är det om man väger 90 kg i allafall.
[/ QUOTE ]
De e då man ska ta fram sin 20kvad.m. Rhino2
den bogserar en från 4 m/s
Logga in för att svara.