Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 14 m2 nitro kite i 12 m/s, funkar det?

• skanepaul

Medlem
    8 mars, 2004 vid 22:59

Jag hade en ett tag, men det var inte så kul i längden. Hjälpte en inte så mycket.

Paul

• patrikol

Medlem
    8 mars, 2004 vid 23:15

Ja jag har en sådan den gula kostar 500 typ på Claes Ohlsson, Kan visa upp till 3% fel så de är ju nästan ingenting måste hållas rätt mot vinden bara. Jag använder den ofta men inte alltid många tycker det är onödigt men jag ser det som en ren säkerhet har en 7 kvm och då vill jag veta om det blåser 15 eller 20 m/s men i lite vind så är det ju bra kan vara svårt att veta om det blåser 5 eller 6 m/s och för min del så är de inte lönt överhuvudtaget i 5 medans 6 går bra har bara en 17 kvm som störst.

• zaihttam

Medlem
    8 mars, 2004 vid 23:22

ee va? det går inte alls med 5m/s men 6m/s e helt okej? jaja de kanske stämmer..

• patrikol

Medlem
    8 mars, 2004 vid 23:24

Någon sorts jävla magisk gräns men så är det om man väger 90 kg i allafall.

• zaihttam

Medlem
    8 mars, 2004 vid 23:30

själv tycker jag 5-6 kan vara helt okej vid solnedgången när man bara vill mysa fram..

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2004 vid 01:07

Jag körde min BT:Nitro 14 dagen innan tävlingen/uppvisningen i Halmstad i sommras. Gissar att det blåste 14-15 m/s, ni som kommer ihåg vet att det inte är skitsnack. Jag hade givetvis tryck men det gick att hålla den, frågan är hur länge det är kul att köra så riggad. Hoppa fett några gånger är ju skoj, men inte mer.

/Jeppe Kung

• patrikol

Medlem
    9 mars, 2004 vid 08:32

För min del vill jag gärna åka ligga i vattnet stilla för att det inte händer ett skit kan ju vara mysigt en stund men då bryr jag mig inte om att ta upp kiten.

• yaqup

Medlem
    9 mars, 2004 vid 15:06

confused.gif
    hur länge kan man hålla en svart sopsäck då?
    Tacksam för svar

• patrikol

Medlem
    9 mars, 2004 vid 15:55

Beror på hur mycket det blåser.

• zaihttam

Medlem
    9 mars, 2004 vid 16:05

lätt uppår en 13-14m/s tror jag!

• falk__enberg

Medlem
    9 mars, 2004 vid 16:48

Svar till:

Någon sorts jävla magisk gräns men så är det om man väger 90 kg i allafall.

[/ QUOTE ]

De e då man ska ta fram sin 20kvad.m. Rhino2 cool.gif den bogserar en från 4 m/s grin.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications