Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › 175 liter formula?
- 
		175 liter formula?Publicerad av hellgren på 3 juni, 2005 vid 08:47Hur länge har man egentligen glädje av en sån best? Är den inte i största laget eller är dom moderna brädorna så tuffa att det inte gör nått? anonym-anvandare svarade 20 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
- 
			5 Svar
- 
”Hur länge har man egentligen glädje av en sån best?” 
 Exakt 2½ år har du glädje av den, efter det blir du ledsen varje gång du ser den!”Är den inte i största laget eller är dom moderna brädorna så tuffa att det inte gör nått?” 
 Jo den e stor men eftersom den är modern och mycket tuff gör det ju inget alls! Nä riktigt så här är det ju inte men jag tror du får skriva mer exakt vilken bräda det är , hur du tänkt använda osv. samt läsa en störigt lång tråd som finns på formula forumet. 
 Personligen tycker jag nog du ska ha en stor freeride för o sen byta till freestyle men det e vad jag tycker ju…
- 
Heh, jo frågan var kanske lite otydlig. Jag sitter jusst o letar för fullt efter brädor. Men man vill ju hålla ner priset lite, fattig som man är. 
 JAg tittade på denna brädan http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=3211&sort=1&cat=12&page=1
 Men den är nog lite väl stor, jag väger ca: 90 och detta blir min första ”lilla bräda”.Hittade också denna. http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=3191&sort=1&cat=12&page=1 
 Den lockar lite mer. Men det va någon som sa nått om att man skulle ha en nyare bräda än så helst.Peace! 
- 
Formula är ju inte direkt en liten bräda, fast den kan ju vara bra om du vill segla med segel större än nio kvadrat eller så. Fast egentligen har jag ingen aning, har aldrig provat större än 8,2 på en normal bräda… Explosion var en bra bräda enligt tester, den kan nog funka för dig. Det som talar emot den är att den kan ha lite liten volym för dig som väger 90 kg och att den kanske inte är det mest lättgippade. Det fanns en Explosion t.o.m. -94 som inte är samma som den som kom -95. Leta efter bilder på Explosion och kolla att det verkligen är en 97:a. Säljare har en förmåga att glömma åldern på sina grejor… Sedan så tyckte jag att den verkar lite dyr, under 1500 borde den kosta. 
- 
Hmm.. kommer jag sjunka som en sten om jag försöker dra rigg på mistralen tror du? 
- 
I början av 90-talet var det: ju mindre desto coolare..Nu är det: brett är fett 🙂 175:an har du kul i 4-15 m/s , vilket kommer göra att du blir så duktig och tycker det är så kul att du snart sparar ihop till ytterligare en bräda t ex en vågbräda som komplement eller köper en splitter ny Formula och börjar tävla 🙂 
Logga in för att svara.