Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › 2006 The Year Of The Bow?
-
Cortex wrote:Lunarstorm???
det är en så kallad mån-storm, på månen mao -
aha, jag trodde det va en moon-storm. alltså en storm som kommer när folk moonar, dvs en fis.
-
Utav alla dessa bowkites, vilka är testade i sverige?
Ingen i detta avlånga land som har testat flera olika och kan ge en opartisk recension? -
CB, SB, waroo, eh, starkite, naish, ss pallar inte skriva nån recension. men i ordningsföljd eh ss best SB naish starkite CB de va vad ja tyckte om dem.. hoppas fler testar o ser själva,, larssa du får testa ehn snart bara o komma enr till habo pung eller näset. ocean rodeon ser riktigt bra ut annars har dock inte testat den..
-
Luuddee wrote:CB, SB, waroo, eh, starkite, naish, ss pallar inte skriva nån recension. men i ordningsföljd eh ss best SB naish starkite CB de va vad ja tyckte om dem.. hoppas fler testar o ser själva,, larssa du får testa ehn snart bara o komma enr till habo pung eller näset. ocean rodeon ser riktigt bra ut annars har dock inte testat den..
Kor med tva stycken ONE kites,12 och 9m2, har nere i Tarifa nu…
Tyvarr e vadret kasst men vi korde lite i Fredags och sa kom det skapligt med vind i dag ocksa!Eftersom jag annu inte testat andra bows sa har jag ju inget att jamfora med men ONE kitesen e i alla fall grymma 🙂
Otroligt smidiga, en genomtankt bom som gor att kiten kanns som en vanlig C chaped kite att kora 🙂
Samma bomtryck som mina tidigare kites och snabb och smidig i luften.Den e, som andra bowkites, valdigt skon i waves, fast det e klena waves har i sketna Spanien 🙁
Det e lite annorlunda att hoppa med den mot vad man e van vid men det e en vanesak.
Det e lika latt att kora urkrokad som med en ”vanlig” kite.Jag kan ju som sagt inte utala mig om sjalva kiten, mot andra bows, annu men bommen e helt klart en av dom basta for bowkites pa marknaden! det e manga som koper den till sina andra bowkites…
Det som e skont e att du sjalv justerar stopperbollen och kan kora med tryck mot den utan att kiten depowerar 100%
alltsa som vilken ”vanlig” bom som helst.Den e busenkel att launcha och landa helt sjalv, aven i starkare vindar (bra for dom liksom jag ofta kor sjalva)
Vattenstarter gor du pa 2sekunder… jag borjar bli fast for bowkites nu tror jag 🙂
Logga in för att svara.