Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 2006 The Year Of The Bow?

• cortex

Medlem
    23 april, 2006 vid 18:51

Lunarstorm???

• zoolander

Medlem
    23 april, 2006 vid 20:22
    Cortex wrote:
    Lunarstorm???
    det är en så kallad mån-storm, på månen mao
  • pjoter

Medlem
    23 april, 2006 vid 20:47

aha, jag trodde det va en moon-storm. alltså en storm som kommer när folk moonar, dvs en fis.

• larssa

Medlem
    24 april, 2006 vid 13:41

Utav alla dessa bowkites, vilka är testade i sverige?
    Ingen i detta avlånga land som har testat flera olika och kan ge en opartisk recension?

• luuddee

Medlem
    24 april, 2006 vid 14:30

CB, SB, waroo, eh, starkite, naish, ss pallar inte skriva nån recension. men i ordningsföljd eh ss best SB naish starkite CB de va vad ja tyckte om dem.. hoppas fler testar o ser själva,, larssa du får testa ehn snart bara o komma enr till habo pung eller näset. ocean rodeon ser riktigt bra ut annars har dock inte testat den..

• larssa

Medlem
    24 april, 2006 vid 14:57

Jag kommer ner och testar så fort det blåser och jag e ledig

• globalrider

Medlem
    24 april, 2006 vid 15:27
    SamHansson wrote:
    vad innebär ur-krokat?

vadå urkorkat?

• walle

Medlem
    24 april, 2006 vid 21:04
    Luuddee wrote:
    CB, SB, waroo, eh, starkite, naish, ss pallar inte skriva nån recension. men i ordningsföljd eh ss best SB naish starkite CB de va vad ja tyckte om dem.. hoppas fler testar o ser själva,, larssa du får testa ehn snart bara o komma enr till habo pung eller näset. ocean rodeon ser riktigt bra ut annars har dock inte testat den..
    Kor med tva stycken ONE kites,12 och 9m2, har nere i Tarifa nu…
    Tyvarr e vadret kasst men vi korde lite i Fredags och sa kom det skapligt med vind i dag ocksa!

Eftersom jag annu inte testat andra bows sa har jag ju inget att jamfora med men ONE kitesen e i alla fall grymma 🙂
    Otroligt smidiga, en genomtankt bom som gor att kiten kanns som en vanlig C chaped kite att kora 🙂
    Samma bomtryck som mina tidigare kites och snabb och smidig i luften.

Den e, som andra bowkites, valdigt skon i waves, fast det e klena waves har i sketna Spanien 🙁

Det e lite annorlunda att hoppa med den mot vad man e van vid men det e en vanesak.
    Det e lika latt att kora urkrokad som med en ”vanlig” kite.

Jag kan ju som sagt inte utala mig om sjalva kiten, mot andra bows, annu men bommen e helt klart en av dom basta for bowkites pa marknaden! det e manga som koper den till sina andra bowkites…
    Det som e skont e att du sjalv justerar stopperbollen och kan kora med tryck mot den utan att kiten depowerar 100%
    alltsa som vilken ”vanlig” bom som helst.

Den e busenkel att launcha och landa helt sjalv, aven i starkare vindar (bra for dom liksom jag ofta kor sjalva)
    Vattenstarter gor du pa 2sekunder… jag borjar bli fast for bowkites nu tror jag 🙂

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 2006 The Year Of The Bow?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.