Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › 2007 Yarga
-
2007 Yarga
Publicerad av surfstore-se på 23 april, 2007 vid 18:45http://www.bestkiteboarding.com/07Yarga
Kan köras som 4 linors (+ 5’e lina) och SLE (+5’e lina)
Snart mer information på ny hemsida under tiden se priser nedan.Priser exklusive bom:
7m 6’550
9m 7’500
11m 8’450
13m 9’400http://media.bestkiteboarding.com/videos/yarga_07_promo.wmv
Beställ nu för snabb leverans
order@surfstore.seollefax svarade 18 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
@surfstore.se 378599 wrote:
http://www.bestkiteboarding.com/07Yarga
Kan köras som 4 linors (+ 5’e lina) och SLE (+5’e lina)
Snart mer information på ny hemsida under tiden se priser nedan.Priser exklusive bom:
7m 6’550
9m 7’500
11m 8’450
13m 9’400http://media.bestkiteboarding.com/videos/yarga_07_promo.wmv
Beställ nu för snabb leverans
order@surfstore.seSkriv inklusive bom så man får prisuppfattning men kostar dom runt 3k så är det tyvärr inte billiga bestpriser längre :/
-
Nej, Best kites är inte riktig ”billig” längre. Konstig trots rekordlåg dollar.
Rimlig pris är bästa man kan säga.
Kitesen är i allafall top class, och dem är genomarbetad och testad. Dem skickar inte ut nåt som inte fungerar bra.
Många kites i år är ”kopior” på Waroo konceptet……
Kan i allafall intyga att Björn på Surfstore är en hygglig kille och att det är inte billigare att direkt handla på webben från Best. Köpte 2 Waroos från dem.
TW
-
@TomW 378639 wrote:
.. Kitesen är i allafall top class, och dem är genomarbetad och testad. Dem skickar inte ut nåt som inte fungerar bra.
Kan i allafall intyga att Björn på Surfstore är en hygglig kille och att det är inte billigare att direkt handla på webben från Best.
Det är väl just det, dom har gått från att kopiera att till att bli kopierade och utveckling kostar flis 🙂
Björn är säkert bra att ha och göra med, ingen tvekan där men det är nästan alltid plånboken som talar tyvärr 🙂
-
är det nån som har köpt nått från den äkliga sidan??? Jag hade iaf aldrig gjort de, mår dålit bara ja ser på den.
-
@jezaja 378622 wrote:
Skriv inklusive bom så man får prisuppfattning men kostar dom runt 3k så är det tyvärr inte billiga bestpriser längre :/
Vill du ha en bra men billig drake är det fortfarande waroo som gäller. Den kan de hålla nere priset på pga stora serier.
Yargan ska de ha lagt ner Väldigt mycket R&D på nu, det är en helt ny drake. Den vänder sig till ett smalare segment med mer avancerade åkare, som vet vad de vill ha och är beredda att lägga ett par tusenlappar till för det, därav priset.
(detta är vad jag hört och läst mig till)
-
@TomW 378639 wrote:
Nej, Best kites är inte riktig ”billig” längre. Konstig trots rekordlåg dollar.
Rimlig pris är bästa man kan säga.
Kitesen är i allafall top class, och dem är genomarbetad och testad. Dem skickar inte ut nåt som inte fungerar bra.
Kan i allafall intyga att Björn på Surfstore är en hygglig kille och att det är inte billigare att direkt handla på webben från Best. Köpte 2 Waroos från dem.
TW
ahha, fan va mö dynga du snackar mista Töw Dobbleyeew, du kan ju fan inte ta höjd ens
-
O-Hugo,
Visst kan jag tar höjd.
Och gör en back-roll.
det du.
och kört en del skit kites, så jag vet vad skit är eller inte.
Du är fortfarande billigast Hugo, on several levels, no doubt about that.
-
@ollefax 378680 wrote:
Vill du ha en bra men billig drake är det fortfarande waroo som gäller. Den kan de hålla nere priset på pga stora serier.
Yargan ska de ha lagt ner Väldigt mycket R&D på nu, det är en helt ny drake. Den vänder sig till ett smalare segment med mer avancerade åkare, som vet vad de vill ha och är beredda att lägga ett par tusenlappar till för det, därav priset.
(detta är vad jag hört och läst mig till)
Ganska relativt det där med R&D hos olika kitemärken. Jag var i Geraldton Australien en månad i vintras och testade kites med North. Vi har 3-4 personer som jobbar fulltid med detta i 9 månader för att utveckla tre kitlinjer. I snitt gör Ken Winner 3-4 nya prototyper i veckan och vi lägger många timmar per kite på vattnet.
Best’s designer Peter Stewie bor i Geraldton och eftersom deras teamrider Kristin Boese bodde hos oss hade vi ganska bra koll på hur mycket dom testade. Under den månad jag var där nere var Stewie inte ute på vattnet en enda gång. Han gav en prototyp till Kristin att testa, och den var inte helt optimal…
Inget illa om Best, det är möjligt att de även testar på andra ställen men de gav inte ett speciellt professionellt intryck av vad jag såg./Chrille
-
@Chrille 378943 wrote:
Ganska relativt det där med R&D hos olika kitemärken. Jag var i Geraldton Australien en månad i vintras och testade kites med North. Vi har 3-4 personer som jobbar fulltid med detta i 9 månader för att utveckla tre kitlinjer. I snitt gör Ken Winner 3-4 nya prototyper i veckan och vi lägger många timmar per kite på vattnet.
Best’s designer Peter Stewie bor i Geraldton och eftersom deras teamrider Kristin Boese bodde hos oss hade vi ganska bra koll på hur mycket dom testade. Under den månad jag var där nere var Stewie inte ute på vattnet en enda gång. Han gav en prototyp till Kristin att testa, och den var inte helt optimal…
Inget illa om Best, det är möjligt att de även testar på andra ställen men de gav inte ett speciellt professionellt intryck av vad jag såg./Chrille
Nej så var det nog, best gjorde nog bara en prototyp, gav den till Kristin, modifierade den efter hennes åsikter och fick fram den helt nya yargan.
Att en prototyp suger är ju bara ett tecken på att de vågar prova nytt, de säger ju inte ett skit om den slutgiltiga produkten
-
@ollefax 378990 wrote:
Nej så var det nog, best gjorde nog bara en prototyp, gav den till Kristin, modifierade den efter hennes åsikter och fick fram den helt nya yargan.
Att en prototyp suger är ju bara ett tecken på att de vågar prova nytt, de säger ju inte ett skit om den slutgiltiga produkten
Det var den slutgiltiga prototypen för en modell.
-
@Chrille 378943 wrote:
HÖHÖ Stiewe är kass, han kanske ska teama upp med Mr Hertsens igen så best får rätsida på grejerna igen
-
@ollefax 378990 wrote:
haha wee wee, har du ens träffat mr Stiewe? tänkte väl det han e kass!
-
@HugeO 379361 wrote:
HÖHÖ Stiewe är kass, han kanske ska teama upp med Mr Hertsens igen så best får rätsida på grejerna igen
Har ingen aning om de där grabbarna, så inte vet jag så mycket som ni heta EH killar..
Måste vara best brudarna som är hetare än EH brudarna då? för visst säljer best ganska bra med kites?
Logga in för att svara.