Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing 2010 godis från OPC

• imported_macts

Medlem
    24 januari, 2010 vid 16:36

Har aldrig hört talas om märket….men dom såg ju fina ut!

• mahi

Medlem
    24 januari, 2010 vid 19:21

Sista bilden…
    Shape by Obelix, Asterix tjocka kompis? Vad fan hände?

• mick

Medlem
    25 januari, 2010 vid 11:18
    mahi;596108 wrote:
    Sista bilden…

Tja, formen är som en bautasten och Obelix fick ju en j-a fart på dom. Så helt fel kan det inte vara. Får hoppas att vikten inte är lika inspirerad av bautastenrna. :smirk:

• p-malmkvist

Medlem
    25 januari, 2010 vid 11:38

53, 50, 47 osv hmm vilken brädtillverkare har de storlekarna:wink: gissar att de är för korta med 228 cm, iaf när det är choppigt.. Daniel!! ta det säkra före det osäkra mao=carbonart i rosa färg så du inte blandar ihop dem med alla andra i TT;)

• tobhed

Medlem
    25 januari, 2010 vid 11:46
    P Malmkvist;596170 wrote:
    53, 50, 47 osv hmm vilken brädtillverkare har de storlekarna:wink: gissar att de är för korta med 228 cm, iaf när det är choppigt.. Daniel!! ta det säkra före det osäkra mao=carbonart i rosa färg så du inte blandar ihop dem med alla andra i TT;)

Njae Petter, idén med att ha en annan färg på sina Carbon Art brädor i TT är redan tagen… Kanske illgrön kunde vara en idé dock om man vill vara unik

• jester

Medlem
    25 januari, 2010 vid 14:15
    mahi;596108 wrote:
    Sista bilden…

😀

Det *kan* ju stå Oberli oxå (OPC = Oberli Proto Concept). Men det är ju roligare med Obelix.. 🙂

• budda

Medlem
    25 januari, 2010 vid 15:24
    tobhed;596173 wrote:
    Njae Petter, idén med att ha en annan färg på sina Carbon Art brädor i TT är redan tagen… Kanske illgrön kunde vara en idé dock om man vill vara unik

En illgrön 53a har jag redan mentalt bes. den är så ful att den är cool

• budda

Medlem
    25 januari, 2010 vid 15:31
    P Malmkvist;596170 wrote:

Petter. Det är inte längden som är viktigast när det är choppigt. Det är formen. kolla HTS, dessa är 230. och vad jag förstår så är dessa ok i choppen med, och den är faktisk bara 2 cm längre..

• jester

Medlem
    25 januari, 2010 vid 16:28

Håller med Budda! En av dom brädor som klarat av chopp bäst var min gamle HyperSonic på 227cm… Iofs så hade den brädan mer eller mindre en köl.. 🙂

Och hade inte jag fått tag i en beggad CA så hade jag utan tvekan skaffat en grön variant. Ap-coolt!

• Knatte

Gäst
    30 januari, 2010 vid 16:21
    MacTS;596081 wrote:
    Har aldrig hört talas om märket….men dom såg ju fina ut!

Japp! Kan ingen berätta lite mer om märket?? Min franska är inte så vass:smile:

• lasso

Medlem
    31 januari, 2010 vid 08:58
    Knatte;596761 wrote:
    Japp! Kan ingen berätta lite mer om märket?? Min franska är inte så vass:smile:

Håller med Knatte>skulle vara kul att höra lite mer.

• tobhed

Medlem
    31 januari, 2010 vid 12:37

Står ju inte så mycket, har funnits ganska länge men mest byggt på beställning. Nu finns det tydligen en ”färdigproducerat” linje. Snubben har byggt brädor för många Hi-tech märken genom åren.
    Väldigt lika Carbon Art, men kortare vilket precis som Petter säger kan bli ett problem. Dock svindyra jmf med t.ex Carbon Art – tipset är därför att köpa Tbsurfs CA sp47 som finns till salu på Köp&sälj för ynka 8000:-.

• p-malmkvist

Medlem
    31 januari, 2010 vid 14:03
    tobhed;596813 wrote:
    Står ju inte så mycket, har funnits ganska länge men mest byggt på beställning. Nu finns det tydligen en ”färdigproducerat” linje. Snubben har byggt brädor för många Hi-tech märken genom åren.
    Väldigt lika Carbon Art, men kortare vilket precis som Petter säger kan bli ett problem. Dock svindyra jmf med t.ex Carbon Art – tipset är därför att köpa Tbsurfs CA sp47 som finns till salu på Köp&sälj för ynka 8000:-.

Ja man undrar om TBsurf har blivit helt vild, 8 papp för sådan finbräda

• imported_macts

Medlem
    31 januari, 2010 vid 15:01
    P Malmkvist;596822 wrote:
    Ja man undrar om TBsurf har blivit helt vild, 8 papp för sådan finbräda

Äh. TB har ju pengar som gräs och vill nog hjälpa oss mindre bemedlade att få en dyrgrip till lågt pris:-)

• p-malmkvist

Medlem
    31 januari, 2010 vid 15:35
    MacTS;596828 wrote:
    Äh. TB har ju pengar som gräs och vill nog hjälpa oss mindre bemedlade att få en dyrgrip till lågt pris:-)

Köp den så kan vi trimma våra 47:or på fituna i vår..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications