Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 2010 Spleene Rip 34 HTL vs Spleene RIP 35 HTrsL

• 2010 Spleene Rip 34 HTL vs Spleene RIP 35 HTrsL

Publicerad av skifree på 23 juli, 2010 vid 16:56

Tänkte kolla om det är någon som provat de båda brädorna och kan ge lite synpunkter. Har precis sålt min Spleene Rip Plus då jag har tänkt skaffa två nya brädor. Har varit inne på en Spleene Rip 34 HTL och en Flysurfer Flydoor Large eller Spleene Door 59. Väger kring 85kg och det bör ju funka bra. Upptäckte nu att Spleene har en ny serie, High Tech rs Line. Någon som provat dessa brädor och kan säga hur de skiljer sig från High Tech Line brädorna? Har kollat lite på deras Fun Tech-line också men de känns inte aktuella.

Rip 34:an som är från deras High Tech Line är ju 39,5cm bred och Rip 35 från deras High Tech rs Line är ju 42cm. Blir 34:an för smal för mig? Min gamla Rip Plus var ju 44cm bred men den kändes lite väl bred tyckte jag. Tyckte även att den var lite väl styv vilket även talar för Rip 34:an då HTL skall vara lite mjukare än HTrsL. Men det kanske räcker med Rip 34:an om jag skaffar en lättvindsbräda också eller? Tacksam för alla synpunkter och åsikter.

pjoter svarade 15 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • pjoter

Medlem
    23 juli, 2010 vid 17:49

Hör med kaj på kajtech.. han har en rs som egen bräda och är toknöjd iaf. Gillar du inte styva brädor är ju rs helt fel.. den är gjord lite mer för bindningar och wakestyle, dvs hård är grundiden. Hade själv ht 34-09 och den var mjuk som deg enligt mig. gled fint i vattnet men försvann när man skulle popa den. Tror årets är bättre, dom har iaf ändrat outlinen rätt rejält vilket verkar lovande.

Men som sagt, hör med Kaj, å läs på kiteforum.com och foilzone.com där är garanterat folk som vet lite mer.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 2010 Spleene Rip 34 HTL vs Spleene RIP 35 HTrsL

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.