- 
		2010 Spleene Rip 34 HTL vs Spleene RIP 35 HTrsLTänkte kolla om det är någon som provat de båda brädorna och kan ge lite synpunkter. Har precis sålt min Spleene Rip Plus då jag har tänkt skaffa två nya brädor. Har varit inne på en Spleene Rip 34 HTL och en Flysurfer Flydoor Large eller Spleene Door 59. Väger kring 85kg och det bör ju funka bra. Upptäckte nu att Spleene har en ny serie, High Tech rs Line. Någon som provat dessa brädor och kan säga hur de skiljer sig från High Tech Line brädorna? Har kollat lite på deras Fun Tech-line också men de känns inte aktuella. Rip 34:an som är från deras High Tech Line är ju 39,5cm bred och Rip 35 från deras High Tech rs Line är ju 42cm. Blir 34:an för smal för mig? Min gamla Rip Plus var ju 44cm bred men den kändes lite väl bred tyckte jag. Tyckte även att den var lite väl styv vilket även talar för Rip 34:an då HTL skall vara lite mjukare än HTrsL. Men det kanske räcker med Rip 34:an om jag skaffar en lättvindsbräda också eller? Tacksam för alla synpunkter och åsikter. 
Logga in för att svara.