Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › 5v Karibien nästa?! Hjälp och info sökes !
-
5v Karibien nästa?! Hjälp och info sökes !
hektor svarade 16 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 58 Svar
-
Sweet Frank, skickar iväg ett meddelande ikväller!
Förresten så har Sunset fått ny design på hemsidan: http://www.sunsetsurfcamp.com/index-en.html
-
tjo! jag kommer inte skaffa nån bil/buss/vespa/rickshaw innan ni kommer ner, eftersom jag är ensam. Men hakar gärna på nåt när ni väl är nere! Försöker få tag på camilla och höra om hon e med på det oxå.
mitt nummer är 0733-495165 fram till den 12:e, sen får jag börja betala själv och då har jag 070-370 64 00
sålde lägenheten idag, så åker till västindien hemlös och arbetslös, wohoooo!
-
camilla hakar på bilbussen, så det bästa vore väl att försöka få tag på nåt som tar 5 pers + utrustning!
-
hektor;519563 wrote:camilla hakar på bilbussen, så det bästa vore väl att försöka få tag på nåt som tar 5 pers + utrustning!
Absolut, vi får kolla runt lite var stans… Ska kolla lite löst med Peyo också …
Tiden bara flyger iväg här, och känns som om det blir Guadeloupe lite på känsla …
Men ojojoj vad gött det blir snart, att lämna jobbet, vardagen och mörka kalla Sverige för lite andra rytmer! -
Kul att höra att det blir ett svenskgäng som dricker julsnaps på Guadeloupe i år! Jag och tjejen kommer ner den 23e (stannar 14 dagar) så det blir perfekt tills att Franke har griljerat julskinkan med sand.
Har ni hittat billig bil att hyra någonstans? Vi tänker nog också hyra på plats och tar gärna emot tips på hyrfirmor. Alternativt om det underlättar för er kan vi tänka oss vara med på ett hörn av er bil om ni hittar något riktigt stort.
-
Newstream
Gött! Du är så välkommen! Bor du på Sunset också, eller har du ngt all inclusive-paket?
Det verkar förresten som om du är välbebodd på denna ö? -
btw. har hittat denna surfspot-guide..:
http://www.antilles-info-tourisme.com/guadeloupe/sugb-spo.htm… om det int skulle räcka med den vi redan fått i denna tråd. har int kollat om den överrensstämmer med den tidigare, men något ska man väl ha att göra under flygresan..!
-
Man tackar alesand! Vi kör snarare ett none-inclusivepaket med separat flyg, boende på olika ställen etc. Därför vi också behöver ha tag i bil under vår vistelse.
Vi är rätt långt ifrån bebodda på ön tyvärr, det blir först gången vi äntrar ön. Därför känns det extra skönt att ha er som förtrupp som hinner reka ön en vecka innan vi kommer.
Tackar för spotguiderna, det ser ut att finnas riktigt mycket att beta av under veckorna på plats.
-
Ja välkomna! Windgurun pratar just nu om ~5 m/s på måndag, inte direkt optimalt men ska väl funka. Annars sätter jag mig och ser tuff ut brevid min kite på stranden. Kanske läge att skaffa en skimboard eller bodyboard.
Förresten, är det nån mer som har helt FUBAR viktbegränsningar? Jag har 20 kg gbg-paris, 25 på de långa flighterna och 30 kg paris – gbg
Bara utrustningen väger ju ca 22, så kommer nog ha ett gött tungs handbagage 😉 -
hektor;520245 wrote:Ja välkomna! Windgurun pratar just nu om ~5 m/s på måndag, inte direkt optimalt men ska väl funka. Annars sätter jag mig och ser tuff ut brevid min kite på stranden. Kanske läge att skaffa en skimboard eller bodyboard.
Förresten, är det nån mer som har helt FUBAR viktbegränsningar? Jag har 20 kg gbg-paris, 25 på de långa flighterna och 30 kg paris – gbg
Bara utrustningen väger ju ca 22, så kommer nog ha ett gött tungs handbagage 😉Heppåre!
… Nu ska vi se… Du är där redan, eller?
Jag var till Götlaborg i helgen och införskaffade mig en golfbag på Sportex för 699:-, vilken jag räknar med ska sänka min incheckningspris betydligt, då en golfbag kostar 20 euro att ta med på flyget..!
-
@Newstream 519803 wrote:
Jag och tjejen kommer ner den 23e (stannar 14 dagar) så det blir perfekt tills att Franke har griljerat julskinkan med sand.
Har ni hittat billig bil att hyra någonstans? Vi tänker nog också hyra på plats och tar gärna emot tips på hyrfirmor. Alternativt om det underlättar för er kan vi tänka oss vara med på ett hörn av er bil om ni hittar något riktigt stort.
Vilket påhopp! Mina skinkor ska bara smörjas in med kokosolja och långsamt stekas i den karibiska solen…
Men grymt att det ordnade sig med boende!
Vi har ju tänkt hyra bil genom allas våran Peyo, jag kan kolla upp när man är på plats om det går att ordna åt er med.Hektor, visst drar du först på fre? Jag har som sagt bokat en bil med Peyo, som jag sa att du fixar. Lugna puckar?
Just det, golfbag är ju alltid ett bra tips, brukar vara betydligt billigare än att checka in vad som helst som är förknippat med Surf…Ses på vattnet!
-
Tjo! Jag drar på söndag först =( Har en kitebag med en golfklubbelogga, funderar på att köpa en putter eller nåt och lägga i den om de ber mig öppna den
Jag plockar bilen och hämtar upp er på flygplatsen, skicka ett sms till +46703706400 när ni landar så åker jag då!
-
lägenheten tömd, arbetslös och sjukt bakis sen gårdagens bravader på excet – om 8 timmar går flyget!
vindstilla fram till på fredag *snyft*
verkar som att jag kanske får en kitesurfdag själv på måndag dock! -
hektor;520980 wrote:lägenheten tömd, arbetslös och sjukt bakis sen gårdagens bravader på excet – om 8 timmar går flyget!
vindstilla fram till på fredag *snyft*
verkar som att jag kanske får en kitesurfdag själv på måndag dock!Heppåre!
Då är du framme snart då, kul!Själv har jag jobbat som en tok de senaste veckorna, och har knappt varit kontaktbar iom 7-21 dagar … Men, nu känns det bättre än bra! Ska bli wunderschön att sätta fötterna i sommaren.
… Mmm, jag har sett lite såna prognoser också, men jag hoppas att fler än jag vill kolla in regnskogen, vulkanen, snorkla lite och bara chilla!
Sen, kommer vinden och vi får leka av oss!Jag antar förresten att ”backpackers-formula” = lakan osv tas med?
Kanska ska jag ta och packa … Ska lämna nu under förmiddagen och väskan är mindre packad …
Logga in för att svara.