Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 6,5a och fenstorlek

• 6,5a och fenstorlek

Publicerad av john på 10 mars, 2001 vid 22:08

Jag har en weedfena 30 teknosport till 6,5 freeride segel och 99 liters bräda med one foot off 38 cm.Tror någon det är bra med en större fena, en 35a?

anonym-anvandare svarade 24 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • kapten-k

Medlem
    11 mars, 2001 vid 01:07

Hej!
    Personligen tycker jag en 35fena kan kännas för stor till 6.5 men i lätt vind så funkar den säkert bättre än 30,tror dock att den gör sig bäst på 7.0
    Kör själv en weed32 till en 120liters bräda o.f.o 42cm och freestylesegel 7,2 och 6,2 skulle ha typ 35 till 7,2 när det är lite vind kanske tom 38cm och en28 till 6,2 när det blåser mycket .
    Jag är 190 och väger 80kg
    Hoppas detta hjälper lite.. mycket beror oxå på vilken seglingsstil man har.
    MVH
    /G

• udoo

Medlem
    11 mars, 2001 vid 11:42

Ingen som vill köpa en Performace Fins Weed 38cm från -99? Endast använd en tävling i Lomma när det gick att spela golf på gräset över till Danmark =)

UDOOsmile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2001 vid 13:20

Jag kör själv en 23,5 bakåtsvängd vågfena på min freestylebräda och till min freestyle 6.4m2. Perfekt! Men jag är ju en vågnisse…

Men om du tycker att du behöver 35 fena till 6.5 så tycker jag nog att du skall investera pengarna i lite seglingsteknik istället. Gå en kurs. Det är roligare att köra små fenor, snabbare, svänger bättre!

Irie!

• kapten-k

Medlem
    11 mars, 2001 vid 13:25

nja.. jag seglar i lomma.. crocket brukar vi spela bort till kastrup och tillbaka.

• voodoo

Medlem
    11 mars, 2001 vid 14:41

ska köpa en freestylefena till min 258 och blev rekomenderad av en världscupseglare att köpa goyas 24 freestyle till alla förhållanden under en meters vågor….vågfenor är till för att rida vågor sa han, svänger inte brädan bra utan en liten vågfena så är det brädan det är fel på …

vooodo wink.gif

• udoo

Medlem
    11 mars, 2001 vid 18:29

aha, var det det det var, segling var det iaf inte =)

UDOOsmile.gif

• udoo

Medlem
    11 mars, 2001 vid 18:32

Hmm, en fen-diskussion! Vilka fenor är egentligen bäst, det snackas mycket om brädor och segel men nästan inget om fenor…..Vilka freestyle/våg fenor är egentligen bäst? Är det månntro Josh´s superkorta eller?

UDOOsmile.gif

• voodoo

Medlem
    11 mars, 2001 vid 19:41

Josh superkorta fenor ser ju helt sjuka ut, men vem vet..

vooodo wink.gif

• udoo

Medlem
    11 mars, 2001 vid 19:55

Japp trodde först att han skojade eller skrivit fel när jag såg en intervju och de hade skrivit att han körde 18cm på typ 6.0..

UDOOsmile.gif

• voodoo

Medlem
    11 mars, 2001 vid 20:55

fenorna finns på SP sida..

vooodo wink.gif

• t_b

Medlem
    27 maj, 2001 vid 19:10

Vad är det för fenbox?
    /Tompa

• anonym-anvandare

Medlem
    27 maj, 2001 vid 19:25

Tuttle

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications