Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › A-bay Onsdag!
-
Skynda! Sitter på parkeringen nu. Jag har ingen pump eller någon som kan launcha mig.
-
Deppigt att sitta och vänta på grund av något som man brukar ta för givet – Luft! Någon som är på gång eller ska jag behöva köpa en pump och självlauncha?
-
Du var ju i luften när jag kom ditt 30 minuter senare så du lär väl inte ha lidigt så länge. Vilken härlig dag det var – fullt tryck i 4.5:an och vågor så stora att de skymde solen (för det var solklar himmel) ibland. Det var fan största vågorna jag någonsin upplevt i Svedala. Behöver jag tillägga att jag var sjukt avundsjuk på er Nicco och Yann som sportade vågbrädor?
-
@Milkman 447809 wrote:
Haha.. Känns lite rättvist trotts allt!
Skratta bäst som skrattar sist! Det löste sig och jag fick en av mina bästa vågsessions på kite nånsin. 21 ms, dubbelgubbar och sol. MUHAHAHAHA!!!!
Växthus-vintern är nu utsedd till den riktiga kitesäsongen. Ingen crowd, vind för jämnan och stooora vågor!
-
@sourra 447840 wrote:
Du var ju i luften när jag kom ditt 30 minuter senare så du lär väl inte ha lidigt så länge. Vilken härlig dag det var – fullt tryck i 4.5:an och vågor så stora att de skymde solen (för det var solklar himmel) ibland. Det var fan största vågorna jag någonsin upplevt i Svedala. Behöver jag tillägga att jag var sjukt avundsjuk på er Nicco och Yann som sportade vågbrädor?
30 minuter är en evighet när man väntar på kite ju!
Ja en vågbräda och en stormkite borde vara i var mans quiver! 🙂 Blev riktigt sugen på en 6’3″ x 18 3/4″ x 2 3/8″ surf/kite-combo från Bluebottle efter att du berättade om din kommande 5’10″a. Hur mycket betalar du?
-
Den landar kring 5K för en Sandwichhistoria med glasfiberfenor. Maila pöjken och hör efter vad som gäller med kiteanpassningar och leveranstider. Kontaktuppgifter finns på http://www.bluebottlesurfboards.com/about.php?cat=111&lang=swe
-
Fina vågor men alldeles för byigt för att vara riktigt godis!
-
Byigt? Jag märkte inget. Men å andra sidan kör jag ju en Sigma, välkänd för sin stabilitet =)
-
sourra;447873 wrote:Byigt? Jag märkte inget. Men å andra sidan kör jag ju en Sigma, välkänd för sin stabilitet =)
Tjoooohoooo vad bra det blev:grin: !
Stort tack till Robban (Robsport) för lånet av Flexifoil Atom 5:an!! Riktigt stabil och skön, även fast jag körde med waroo-bom och fick modda med lite sneda knutar på mitt-/depowerlinornas fästen för att få det att passa.
Utan den kiten hade det nog inte blivit någon surf alls…För som sagt runt 21 m/s och dubbelgubbar med riktigt mycket kraft i strålande solnedgång vill man ju inte missa!!!!Håller med Yann till 100% att jag inte heller vill vara utan stormkite och vågis en sekund av mitt liv i fortsättningen…särskilt med tanke på växthusvintern! Däremot måste jag nog bygga en lite mindre och tunnare vågis, trotts allt…
Men va fn Johan, du har väl en Naish-vågis? Eller orkade du inte släpa med den just idag?
Gott kört; Håkan R, Johan, Yann, Tompa, Magnus ”Bonnen” och Pierre och vem det nu var mer…:laugh: !
-
Jag var lite för sen från jobb för att hinna hem och packa mm, tog några snabba bilder från strandkanten istället, jag orkade inte vänta in några feta hopp eller annat, antar att det kanske var lugnt på den fronten i den vinden.
-
@above_the_law 447880 wrote:
Tjoooohoooo vad bra det blev:grin: !
Men va fn Johan, du har väl en Naish-vågis? Eller orkade du inte släpa med den just idag?
Gott kört; Håkan R, Johan, Yann, Tompa, Magnus ”Bonnen” och Pierre och vem det nu var mer…:laugh: !
Nej inte än. Tänker nog slå till på en Naish FR 5’4″ eller rent av en FR 4’10” för att komplettera kommande 5’10:an just såna här dagar. Var så surfstressad att jag inte hann svänga förbi Fahlens innan surfet men det var kanske lika bra det – de har fått in så mycket godsaker att det är helt omöjligt att besöka butiken utan att bränna en smärre förmögenhet. Senast kände jag att det var en bra idé att beställa en Torch, endast gudarna vet hur ett besök idag hade kunnat sluta…
PS. Du glömde Linus =)
-
@surfmc 447882 wrote:
Jag var lite för sen från jobb för att hinna hem och packa mm, tog några snabba bilder från strandkanten istället, jag orkade inte vänta in några feta hopp eller annat, antar att det kanske var lugnt på den fronten i den vinden.
Ja det var rätt lugnt på laddhoppsfronten idag men det blev några duktiga luftfärder då man skulle försöka ta sig över vissa vågor. Synd att man inte ser hur sjuka vågorna var där ute men man får ju i alla fall en aning om hur agressivt havet var.
-
J jag har ju en bild på dig när du lyfter med 4,5:an! Får bidra med den senare, den är mycket vacker.
Logga in för att svara.