Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › AAAAAAA RRGGHH det är natt!
-
AAAAAAA RRGGHH det är natt!
Publicerad av anonym-anvandare på 17 oktober, 2000 vid 02:02klockan är 04:09! Jag vill surfa!
anonym-anvandare svarade 25 år sedan 2 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
10milj ton järnmalm/år + div kullager till fel gäng har gjort svenska män till kärringar.
Bli en man: Ut och surfa med dig ju mörkare desto bättre.
-
Whoops, sorry, fel,….. glöm det.
Den debatten ska ju komma först om ca 5 år.
Vad tänkte jag på?? -
Coolt!!
Du kommer alltså från framtiden!?
Kan du svara på hur vindsurfingen ser ut, där i framtiden? -
Windsurfing i framtiden
Ok men är du säker på att du vill veta det??
OK
Framtiden är inte statisk så Windsurfing kommer att kunna ta två vägar och det
valet görs inom de närmaste åren.Väg 1:
Windsurfing blir en verklig bred innesport med bla allt lättare riggar och stora
stabila brädor (under 3 meter) som väger ca 5-6kg.
Det här gör att många fler börjar windsurfa men det gör också att en helt ny
kategori windsurfare dyker upp i stora mängder: ”Dom som redan seglar och
tävlar med segelbåt.” Det här i sin tur gör att ”stilighetsfaktorn” inom sporten ökar
radikalt men en massiv sponsring inom denna den nästan sista totala
frihetssporten.Allt fler potentater inom seglingssporten försöker också att ”stila in sig” inom
surfsporten. Det görs bla på ett lömskt sätt genom att sanktionera
prestigeladdade surftävlingar som i och för sig är bra för sporten men som
framförallt göra att dom själva och deras ofta förmögna kompisar kan tillsammans
kan stila in sig i denna nya frihetssport som också kommer att gör att segling i det
avseende prioriteras ned till No 2.
Inte minst sen man upptäckt att alla sponsorvimplar på segelbåtarna bidrar till
oschyssta fördelar vad gäller segelarean.Några av dessa stilnissar i framtiden kommer tom att försöka föreslå att Mistral
skall bli en OS klass när resten (97.8%) av surf-omvärlden vill ha Formula.
Anledning att dom röstar så knasigt är inte att dom inte förstår att Formula är det
bästa valet utan att dom inte vill stöta sig med mäktiga äldre män utomlands som
gör affärer med just de mäktiga män som satt dom själva på den upphöjda plats
där de är nu.En hel söndagsbilaga i en tidning kommer att ägnas åt windsurfing och i och med
det dyker det upp mängder av sk regelpellejönsar inom sporten och Windsurfing
blir inte längre ”fri för alla att utöva överallt” utan precis som med skotrarna måste
sporten utföras på vissa väl avgränsade områden som alltid skall övervakas med
Mobil/GSM-cam-kameror. En helt ny kategori utbildade regelpelljönsar inom
organisationen ”Wlalo” kommer att diktera windsurfingens framtid och olika
tillverkare och sponsorer kommer att allt mer hysteriskt att försöka hypa upp
sporten som en stor frihetssport trots att den som sådan dog för ca 7 år sedan
(sett från framtiden).Testerna av nya prylar kommer också att alltmer få karaktären av att några
sponsrade proffs tycker att märkligt nog just deras egna prylar är bäst, men med
den stora skillnaden att dessa begåvade utsagor sammanställs i en tabell så att
det ser ut som man faktiskt har testat grejorna vilket man inte har gjort.Väg 2:
Innebär att dom som nu är aktiva, oavsett om dom kör race, wave, långtur, …..
och oavsett om dom kör i grupp eller alltid ensamma inser att om dom vill behålla
friheten att segla ”när som helst och var som helst,” skyddar sin sport och vänder
ryggen åt div. potentiella regelpellejönsar och instilare från bla seglingssporten
men inte bara därifrån. Då kommer surfingen att utvecklas vidare som en av de
verkligt sista frihetssporterna i det här landet där det allra viktigaste (som för alla
sporter) ”egna initiativ + entusiasm” inte dör pga av instilare och nörd-sponsring
typ ”Microsafft Gotland Runt” som hittills dyngat ner mängder av sporter totalt att
till sist bara bli typ ”leva på 7000 meter höjd i 9 år för att sen springa 50 meter i
Helsingfors, skada sig och sen aldrig springa mer.”Det kommer att bli allt viktigare att fixa en logistik som tillåter att man drar ut på
tex ett sent eftermiddags-ripp på tex TOTALT ”dörr tillbaka till dörr” på 2 timmar
och mycket av diskussionerna i framtiden kommer att handla om denna smarta
logistik.Vidare kommer Surf att äntligen överge sina löjliga diagram i sina pryltester, men
det gör dom naturligtvis inte i Väg 1.Ungefär så blir det.
Ooooops….är det nån som har GPS-koordinaterna till Hangar 18 på Wright
Patterson AFB???? Jag har tappat mina och vill inte komma för sent hem till
middan som vanligt för då blir det strål-pisk. -
Oj….
Hur blir det med utrustningen…. Jag skulle vilja ha en liten fjärrkontroll på
bommen där jag kunde ändra storlek och utseende på segel, bräda och fena.
Sedan skulle jag även vilja ha en fjärrkontroll för att ändra styrka och riktning på vind och vågor. Det kanske blir lite svårt att segla om alla ändra väderförhållandet hela tiden – blåser åt alla håll m.m – men det kanske är löst.
Fråga: Hur kommer lottoraden se ut den 28 Oktober 2000?GPS koordinater: Ta rakt fram och sedan till höger!
-
Tack för koordinaterna, strål-pisk är inget man längtar efter precis. Lyllos ni som
har avskaffat barnagan.Ändra vädret är inga problem det är ni på väg att lösa just nu men problemet är
att den metod man använder just nu scalar, electromagnetic weapons just nu
också utvecklas i terroristsyften. Men visst här finns en klar öppning för framtida
windsurfing.
Spana in
http://www.cseti.com/position/addition/cohen.htm
så förstår du vad jag menar.Däremot ändra utseendet bräda, bom, segel. Jag vet inte om jag ska säga det
här…………………………………………………………………………………………………………….
men Ok ett av era/någras mest avancerade militära flyplan som flyger just nu
har partier i främre vingarna uppladdade till verkligt höga spänningar för att
åstadkomma laddningsseparering, vidare finns spår av förekomster av negativ
jonisering i utblåset varför har dom gjort sig besväret med något sådant tror du?Fast det finns en grupp som kommer dynga ur när det här blir känt: Kite-folket.
Varför trassla med linor när det funkar lika bra med laddningsseparering i vacuum.
Fast visst effekten blir ännu bättre om brädorna är cirkulära precis som våra
eeehhhh brädor.Så om ca 10-15 år kommer Mistral med en Circular-wave proto…….. fast det är
nog bäst jag stannar där.Lottoraden den 28 oktober blir 3,4,7,….. ehhh javisst mamma jag lovar att komma
i tid idag. Jag ska ju upp tidigt och åka bakåt till morbror Tessla imorron.Tjabaaaa och
Good gravity SurfingJo om man är 120 lång och väger 24 kilo får man använda viktsbälte i svenska cuppen?
-
-”leva på 7000 meter höjd i 9 år för att sen springa 50 meter i
Helsingfors, skada sig och sen aldrig springa mer.”Elitidrotten i ett pälsängerskal, fullkomligt genialt!
S
-
Tack det värmde……….. och det behövs just nu…….. men mamma jag kom ju
bara fem mintuer för sent zzzt – zzzzzztt….. aaaaaaj inte ens jordlingarna gör så
här med sina barn och dom har ju bara kommit till ett sunkigt Jeopardy-stadium
dom har ju knappast upptäckt electro-gravity än, zzzt, zzzt aaaaaaaaaaaj. ja jag
vet att det är svårt att få ett förstahandskontrakt på en hangar men strål-pisk för
5 mintuer är väl ändå zzzt, aaaaaaaajjjj…………….
Logga in för att svara.