Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing AB eller ARX?

• anonym-anvandare

Medlem
    12 januari, 2003 vid 11:38

5-9 för 11,5 arx nej nej snarare 6-12

• mons

Medlem
    12 januari, 2003 vid 20:00

bara en sak till, finns det ngn sammanställning för de olika storlekerna, för ngn säger att jag kan ha 9,5 i 6-12 och ngn att jag kan ha 11,5 i 6-12. jag vill ha en kite som jag kan köra i just 6-12 men kan inte bestämma mig nu =)

tråkigt om man köper en för stor så jag bara kan komma ut när det blåser under 7-8 eller en för lite så det alltid måste blåsa en 8-9 innan jag kommer ut.

Men, jag kommer kanske fram till ngt vettigt tillsist. kanske blir en AB ändå, det var den som jag tänkte på först. annrs så får jag se om en 9,5 eller en 11,5 passar bäst i 6-12m/s

tack!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 januari, 2003 vid 07:39

Vilken sorts bräda(storlek) kör du på ? detta är ju också viktigt när det gäller hur tidigt men kommer igång med sin drake.

• mons

Medlem
    13 januari, 2003 vid 13:06

håller på att bygga en TT som kanek blir en ca. 150-160 cm. lång, för tillfället har jag kver min gamla bic, men den ska man inte räkna med

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2003 vid 12:55

Köp stället Naish Aero 2 så blir du nöjd! grin.gif grin.gif

• mons

Medlem
    14 januari, 2003 vid 12:58

vad är skillnaden? är den mycket bättre eller?

hur är prisklassen, kan man hitta en beg. för ungefär samma pris. vindregistret med den då, är det ungefär samma som de andra?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2003 vid 13:18

Vad ar det for snack om saken? Har haft och kort lange pa bade ARX 9.5 och Airblast 8.4 och for mig ar det natt och dag: Airblasten ar sjukt mycket goare. Den ar ungefar tre m2 storre en 9.5 och kan hallas langre anda. Korde i Alicante nar alla 9.5or hade gatt in for ett bra tag sedan, dessutom planar den snabbare. Sedan har du ocksa alternativet om du vill kora med bridle eller inte. Med blir draken mycket lattare att styra, men lite svarare att kanna var den ar. Utan ar den fortfarande latt att styra, men ger lite mer feedback till akaren.

/Peps – http://www.toeside.nu

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2003 vid 13:19

Sorry, tva m2 storre ska det vara.

/Peps igen

• mons

Medlem
    14 januari, 2003 vid 13:30

tror faktiskt att det lutar åt en AB nu igen. om man nu lyssnar på vad peps säger, så låter det fint. sedan har iofs. andra sagt annat.

men vet fortfarande inte riktigt om naish aero 2 kanske är ngt.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2003 vid 15:44

aero2 är årets drake, finns inga beg. en 10 ligger nog på 10000:-

• lelle

Medlem
    14 januari, 2003 vid 15:49

jorå, i dnamark finns det begegnede, fast det kanske är för-produktions kites, men det är definitivt billigare än 10000 för en 10 m2, kolla http://www.kitesurferen.dk
    Annars är Airblast 8,4 en fin drake, om det stod mellan airblast och Arx för mig skulle jag inte tveka en sekund på airblast, har sjäv en 8,4.
    Lelle.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing AB eller ARX?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.