• rasmus_w

Medlem
    27 maj, 2005 vid 17:01

Sådär. Den ser lite smal ut, men det kanske är längden som luras lite. Jag tycker Astro-paketet två rader nedanför ser ungefär lika intressant ut, Astron är 65 cm bred, har 125 liters volym och dessutom säljs den med två riggar. Inte lika bred som en modern nybörjarbräda men rejält brett för en så gammal bräda.

Tillägg: Ingen av brädorna är förstås perfekt som nybörjarbräda, men till det priset är de väl okej. Helt nya grejor är givetvis bättre.

• nordgren

Medlem
    27 maj, 2005 vid 17:14

Stod det att acen var 70 bred och på 170 liter? I så fall är den klart bättre än den mindre astron om du inte kört tidigare.

• Knatte

Gäst
    27 maj, 2005 vid 17:36

Skulle nog satsa på ACE:en wink.gif En modernare och säkerligen bättre bräda.
    Däremot tror jag den kan vara lite ömtåligare, jämnfört med Astron, som är mer bulletproof i konstruktionen.
    Är du helt grön skall du nog inte köpa någon av brädorna, men har du seglat lite innan, tror jag ACE:en kan vara ett alternativ. Men det finns säkert bättre nybörjar brädor, men det då kan de kosta mer också blush.gif

• imported_macts

Medlem
    27 maj, 2005 vid 19:57

En polare lärde sig på en AHD 310 som är i samma storlek som ACE:n. Det funkade helt OK, nu har han skaffat Formula.

• robin

Medlem
    27 maj, 2005 vid 22:41

Astron är 61 bred, inte 65. En mycket bra och lättseglad bräda på sin tid, men känns nog lite förlegad jämfört med dagens brädor. Fast den är ju lika rolig att segla på nu som den var då…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications