• lars_k

Medlem
    27 juni, 2005 vid 09:49

Hmm. Såna där hål kan väl vilken bräda som helst få om man trycker nåt vasst i dem, tex en vass sten. Har du boardbag…? wink.gif

• kate

Medlem
    27 juni, 2005 vid 09:50

Jäklar vad stor den blev då! Förra bilden ser man iallefall hålen undertill riktigt bra tom utan glasögon! grin.gif
    Nästa bild ser man hur klistermärkena flagnas av. AHD’s argument var att de inte förändrat produktions sätt på tre år- så min bräda gick inte att reklamera. Köp inte en AHD -skulle det vara fel på brädan så kommer ni antagligen inte att få hjälp där. 06 är snygga – och säker himla bra brädor oxå – men skulle ngt gå sönde orsakat av produktionsfel så står man där med skägget i brevlådan!

• kate

Medlem
    27 juni, 2005 vid 09:51

Sista bild.

• kate

Medlem
    27 juni, 2005 vid 09:59

laugh.gif Jorå-jag har boardbag. Jag har haft en Skate 02 som jag precis sålde till Kris- och den är i superskick. Min lorch 03 är även den i bra skick- och den har blivit riktigt hårt använd! AHD låg visserligen och sov på grus nattetid-men bara min nya bräda fick hål. Dom andra klarade sig utan! Känner man undertill känns den mjuk. Ngt har hänt i produktionen. Den kanske fattas filler, eller torketiden fuskats med- inte vet jag!

• endy

Medlem
    27 juni, 2005 vid 10:21

De flyttade produktionen från Schweich till Kenya, kanske inte smartaste draget, förut stog det Swiss made på brädorna numera Swiss design…
    De har numera fler hål än en Schweicherost blush.gif

• lars_k

Medlem
    27 juni, 2005 vid 10:24

Tror AHD har bytt fabrik från en i Schweiz till en i Marocko. Rent intuitivt låter det som en risk för försämrad kvalité… wink.gif
    Tidigare har ju AHD varit kända för fin byggkvalité med ett extra termoplastlager ytterst på brädan som skydd. Så kanske det inte är längre…
    Trist med din nya bräda… frown.gif

• lars_k

Medlem
    27 juni, 2005 vid 10:26

Haha.
    Kenya kanske det var men vafaen gör det? Kunde lika gärna varit Biaffra. smile.gif

• surferboy

Medlem
    27 juni, 2005 vid 12:23

Vi har snackat med AHD om din bräda och skickat in bilderna. Att brädan ser ut som den gör efter flygresor och utomlandsvistelse är ju inte direkt AHD’s fel men vi har ändå erbjudit att fixa till brädan till ursprungsskick. Och AHD är beredda att betala kostnaden för detta. Jag har gett dig ett telefonnr samt adress till personen som skall fixa brädan åt dig.
    Att brädan skulle vara för mjuk håller inte jag med om. Både jag och Hans har kännt på brädan och den känns precis som alla andra.

Vi har inte fått in några andra brädor med liknande problem så att gå ut och varna för ett märke på det här sättet är helt ogrundat och oschysst.

Att vi fått brädor med massa pinhål i är också fel. Kristoffer Living, Rickard Ljungkvist och Ola Jakobsson fick ett gäng förseriebrädor ’04:or kring jul 2003. Samtliga dessa hade för lite primer och tog därför in vatten i en massa småhål. Dessa tog AHD tillbaka och ersatte med nya. Sedan dess har vi inte fått in en enda med samma problem.

Tillverkningen är flyttad till Tunisien till en egen fabrik och en av ägarna har själv flyttat ned för att övervvaka tillverkningen. Att de hade problem i början kan man ju utgå ifrån men vad vi kan se så har de rett ut problemen och nu håller de en jämn och god kvalitet.

Mvh,
    Gustav

• s

Medlem
    27 juni, 2005 vid 13:01

Svar till:

Snygga!!!
    Proof? Ni får ta och skaffa glasögon…Dom är ju inte alls lika!
    Måste dock dela med mig utav mitt missöde med min AHD Pit 85. Det är en bra bräda att köra på. Kvaliteten är däremot diskuterbar. Efter 2 veckor i venezuela fick jag hål under brädan, (det är för mjukt), klistermärkerna på vissa ställen åker av, lacken flagnar av på sidorna. Kolla på bilderna och avgör själva. Kom ihåg att den bara ar 2 v gammal här och brädan skall tåla lite stryk då den är en vågis och inte en skör speedbräda!

[/ QUOTE ]

Ehhh…. Detta är väl knappast en reklamation? Man kan ju nästan göra en avgjutning för att se formen på stenen som du tryckt in i brädan… Det är inte AHD som lagt den på grus!
    Och flygresor kan vara förödande för brädan, dels ovarsamt hanterande av flygbolagen (tro mig, jag vet!) samt att om luftskruven är dragen så kan det delaminera (bli mjuka). Inte heller det AHD:s fel.
    Och att klibborna lossar är ju lite trist, men det kan leverantören fixa med lite lim eller att de lägger på nya dekaler. Det kan ju hända att de hade lite för mycket damm på fabriken då de limmade på dina klibbor. Men för lossade klibbor behöver man ju inte en ny bräda.

/Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juni, 2005 vid 14:20

FÖR fan ge tjejen en ny bräda istället för en massa SKITSNACK . Som om det skulle sätta Wallen i konkurs då eller!!!. Nu blev ju det så att man inte köper något hos er och jag tror nog att många med mig tänker samma sak.

Johan

• kate

Medlem
    27 juni, 2005 vid 16:03

Hej Gustav!
    Det stämmer att ni erbjudit er att fixa till den hos en reparatör. Samt att ni ville sätta på nya klistermärken. Så ni har gjort det ni kan för att ge mig en bra service!
    Jag anser dock att brädan är av dålig kvalitet då hål uppstår på detta sätt och klistermärkena faller av. Luftskruven har varit urskruvad under flygresa. Det är inte första gången jag flyger med surfutrustning! Jag har inte försökt att paja den på ngt sätt, och framför allt inte tryckt in stenar i den! När man köper en ny vara vill man att den skall hålla mer än i två veckor innan den går sönder! Och Staffan – det var inte flygresan som orsakade hålen untan de uppstod under vistelsen i Margarita. Jag varnar för jag önskar att ingen annan går igenom samma tråkiga process. Det är mycket pengar som en bräda kostar, och åter igen – man vill att den skall hålla i mer än två veckor!
    Jag köper gärna hos er igen på Wallen, Gustav, men inte en AHD utan en F2! Personalen på Udens är otroligt hjälpsamma och trevliga så det är inte er jag vill åt på ngt sätt!

• lars_k

Medlem
    28 juni, 2005 vid 06:34

Om AHD är beredda att betala en reparation kan det ju bara innebära att brädan kommer från en misslyckad batch som de är helt medvetna om. Hade de haft 100% i sin tillverkning hade de aldrig betalat. Och att de har/har haft inkörningsproblem i sin fabrik erkänner de ju själva… En reparerad bräda har helt kasst andrahandsvärde så skadan för kunden kvarstår. Du borde helt klart få en ny bräda som AHD pröjsar!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications