Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Adobe Premiere Pro 1.5 problem blänkare…
-
Adobe Premiere Pro 1.5 problem blänkare…
Knatte svarade 18 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 20 Svar
-
Knatte
Gäst13 oktober, 2006 vid 21:30rabbit wrote:Man borde kunna ladda codec’s i adobe premiere och exportera ut i xvid därifrån men det är för länge sedan jag jobbade med premier för att jag skall kunna beskriva hur det går till. 🙂Mediacoder var ett förslag på hur du kunde gå tillväga för att ”koda(komprimera)” den okomprimerade jättefil du redan hade exporterat.
Nu är ju klockan snart 24 så nu lär du väl inte läsa det här förrän på lördag någon gång…
hoppas det löser sig!
/r
Jag gjorde ett försök med Mediacodern, men fick inget ljud då :blush:
Så det blev DviX komprimering som fick gälla. Jag utgick från min okomprimerade jättefil och manglade genom en DviX converter och fick ut en skapligt komprimerad fil:tongue:
Tackar för hjälpen i alla fall ! -
Resultatet blev ju helt klart godkännt. Om sedan filen blev aningens stor gör ju inget. dryga 100 megg laddar man ju på nån minut eller två…
-
Knatte
Gäst14 oktober, 2006 vid 07:11Jester wrote:Resultatet blev ju helt klart godkännt. Om sedan filen blev aningens stor gör ju inget. dryga 100 megg laddar man ju på nån minut eller två…Jag har en annan DviX version på drygt 75 Mb. Men jag ökade upp upplösningen lite och ökade på bandbredden några snäpp till. Då jag inte var helt nöjd med kvaliten första utfallet på 75 Mb-versionen :tongue:
-
Knatte wrote:rabbit wrote:Man borde kunna ladda codec’s i adobe …
Jag gjorde ett försök med Mediacodern, men fick inget ljud då :blush:
Så det blev DviX komprimering som fick gälla. Jag utgick från min okomprimerade jättefil och manglade genom en DviX converter och fick ut en skapligt komprimerad fil:tongue:
Tackar för hjälpen i alla fall !Du kanske glömde att ange en codec för ljudspåret? Mediacoder tar inga egna initiativ så anger man ingen audio codec så blir det inget ljud.
Sen blev det ju tydligen mer själp än hjälp så jag vet inte om du skall tacka? :blush:
Men du är välkommen.-fred, vind och snö.
/r
-
Knatte
Gäst15 oktober, 2006 vid 08:32Jag valde Codec även för ljudspåret Mediacodern. Men jag kan ju ha gjort något annat fel 😉
Men jag köpte en DviX 6.4 utgåva och vipps så får jag in Codecen som ett alternativ under Export /movie/Microsoft AVI/DivX 6.4 codec
Så ju funkar det precis som jag hade tänkt/vill. Det var nog bara Trial versionen som inte gjorde vad den förväntades göra :blush: Nu har jag många fler goa alternativ att pula med!
Har även köpt en Adobe premiere Pro 2.0 ”Bible”, så nu hoppas jag alla svar skall vara tillgängliga framöver:smile:
Logga in för att svara.