Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Advance Kobra–ny tubekite på Air Born…
-
Advance Kobra–ny tubekite på Air Born…
Publicerad av zebulon på 6 februari, 2004 vid 00:40Nu ligger ’Kobrorna’ på lastbilsflak på väg till Svedala.
Om någon é nyfiken finns nu information på http://www.airborn.se Priserna är ännu preliminära och kommer att slutgiltigt sättas inom kort.Så fort vi fått testat Kobra i ”svenska” förhållanden (oberoende testpanelen är nu klar
) och ser att den verkligen motsvarar alla förväntningar, kommer Air Born att utse 5-10 hårt subventionerade teamriders. Mer info följer…/Jonas
http://www.kitesurfing.sezebulon svarade 21 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Tjena Jonas!
Verkar vara en riktigt scysst drake den där Kobra! hur fungerar det nya repower systemet, är det nåt liknande som finns på diablon? det står att det ska kunna underlätta vid vattenstarter, hur fungerar det då?
mvh Henrik -
Hej Henrik!
Eftersom jag inte fått några kiter ännu har jag bara fått det förklarat för mig i teorin, och det kan du läsa på http://www.airborn.se
Har även hört från testriders vid Medelhavet att det ska va’ något utöver det vanliga, inte minst i lättvind då man kan utnyttja extra-kraften när vinden dör tillfälligt.
Mer info kommer självklart när jag och flera testat härhemma–var så säker
!!! Tills vidare en länk till Advance Kobra PDF blad./Jonas
http://www.kitesurfing.se -
Nytt Galleri på http://www.airborn.se (under GALLERI
) med bara Kobra-bilder från Fortaleza, Brasilien!!! -
Vår kvot av riders och promoters på Östkusten är av naturliga skäl (erbjudandet blåser brallorna av dig, garanterat!) fulltecknat! Men,…
Air Born söker en team rider och två promoters för Advance KOBRA på Västkusten! Se separat tråd…
/Jonas
http://www.kitesurfing.se -
Har bara hunnit översätta från Italien engelska till engelska ännu. Gärna kommentarer från ”super-bom-gubbar”…
Bilder nedan!Advance kolfiber bom
Essential : all those graphic and designed accessories, which turn the bar into an article of high fashion, have been intentionally left out; instead our focus is on absolute usefulness.Practical :
The inside of bar’s large depower-line passage has been coated by a steel alloy, assuring no disturbing and misleading friction while sliding the bar.
The bar features a clear grip, colour coded for easy, intuitive handling. Colour coding facing the rider means correctly usage. Bar upside-down shows all black! These details guarantee that no reasoning is required to assert the bar’s position but rather your enables an immediate and unconscious proper course of action.
The strong plastic bar ends are ergonomically designed and big enough to hold all winded cable. The ends themselves are not innovative, but rather cogs of a durable concept tested during the last two seasons!
It is Advance’s philosophy not to change a winning concept, thus; the innovations are clear and tangible. Too often so called innovations are nothing but “smoke in your eyes” or gimmicks only targeting the trade image of the product rather than usability.Security system
The “Egg of Columbus” we all were waiting for! Advance has:
[*] Eliminated the elastic leach, the torsion problems bound to the 360° and the annoying obstructions
[*] Eliminated the false side handles or unhooking systems by unintentional activation
[*] Eliminated total unhooking systems, where you always and only come back by swimThe Advance system enables you to get the bar clear, only having the depower loop fixed at the trapeze and also the security of a traditional unhooking.
Security number 1
The depower loop is the security level number one.
Activating this security system via an intuitive red ball in front of you, you unhook the depower stop and enable the bar to slide up on the front lines, immediately removing all power from the kite.
After you recover the bar through the depower sheet, it is sufficient to reconnect your unhooking system to relaunch the kite.Security number 2
The safety release of the actual loop is security level two. This is meant to be utilized if ‘trouble’ cannot avoided (ie, an impending collision with another kite) and activation is achieved by pulling the fabric cylinder just by the trapeze hook. The result is an absolute certain detachment from the kite. This system was also designed to work in case of a kite lack-of-traction situation.The Advance bar depower travel is as large as 40 cm. Mainly credited to the Repower system, the depower is so much more useful with Advance sails. A nylon ribbon with plastic over-dimensioned buckles enables you to make the fixed trimming of the wing. Be aware of the fact that not using an Advance original bar could thoroughly deteriorate your Kobra performance, mostly because of the limited depower-range not allowing the Repower System work as desgned.
Logga in för att svara.
