• Publicerad av anonym-anvandare på 12 september, 2003 vid 10:34

Jag har en 16m2 aero2:a….den borde ju gå att köra med i typ 4.5m/s (jag väger 66kg och kör med en 160 bräda) men jag tycker man behöver typ 6m/s för att det ska vara nån mening…

den e ju rätt tung… jag har en arx 11.5:a som jag nästan kan köra lika tidgit för att den är så snabb…

kanske beror på byiga vindar?….(eller ingen vind grin.gif)

/T

anonym-anvandare svarade 22 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • zoolander

Medlem
    12 september, 2003 vid 10:37

kanske från 6- 9 skulle jag nog tro.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2003 vid 10:48

men ja kan ju lätt köra 11.5:a från 7m/s å ha skoj…typ upp till 12m/s…

då har ja gjort en miss att köpa 16m2 då….kan köra 1.5m/s tidigare….hmmm…..skit….

• zoolander

Medlem
    12 september, 2003 vid 10:50

näe det tycker jag inte.. man har nog roligare med en 16 i 7 ämn med en 11,5 i 7.. en om man kämpar riktigt mycket så går det säkert att köra 16 i 4 me.. du är ju trots allt lättviktare!

• boombastik

Medlem
    12 september, 2003 vid 15:26

4 m/s så e typ 22 m2 fortfarande lite trist, enligt mina erfarenheter. det finns liksom en gräns när det blåser så lite så även de riktigt stora drakarna ramlar till marken/vattnet. Om du har perfekt drag med en 15m2 i sju meter per sekund betyder inte det att en 30m2 drake är bra i 3.5m/s. ju mindre vind desto större steg mällan drakarna. har själv gjort samma misstag… har en 9m2 en 11m2 och en 17m2. steget mellan 9 och 11 är jämförbaqrt med steget mellan 11 och 17… önskar jag hade köpt 9, 13, 23 eller likande då skulle kanske 4m/s vara roligt.

Björn

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2003 vid 18:35

4,5 är precis på gränsen tror jag… beror lite på hur duktig du är.. du känner ju själv om det drar.. svårt i början att komma upp men man lär sig.. extra svårt när allt ligger på gränsen..
    henke

• bosseg

Medlem
    13 september, 2003 vid 18:49

Har en AeroII 18 och väger drygt 80, vid 4.5m/s kan jag just hålla höjd, vid 5 börjar det hända något.

/B

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2003 vid 23:45

Med en RHINO 2 20 går det att åka från 4, men det är sällan vinden ligger stabilt i så låg vind, så det blir lite knepigt….
    Det blir iofs inge vidare me hopp i 4 m/s….

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications