Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Affichnamn för Starboard??
-
Affichnamn för Starboard??
Publicerad av Knatte på 7 december, 2007 vid 18:25Nu när man har fått den nya Starboard katalogen och studerat denna i några dagar, så har jag fått följande funderingar…
Varför puschar Starboard så hårt på Kevin Pritchard, Scott McErcher och andra vindsurfare så hårt…..
När de knappt nämner att de har världens nu bästa seglare Antone Albeau i stallet?? Han är ju den stora Starboard stjärnan seglingsmässigt, men är med sparsamt i katalogen?? Känns lite konstigt att de inte lyfter fram Antone mera:confused2:hanko svarade 17 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Antoine rules!! Men du vet som Dunken….inte så mkt soul kanske?
-
Knatte
Gäst7 december, 2007 vid 18:37@Oscar 433083 wrote:
Antoine rules!! Men du vet som Dunken….inte så mkt soul kanske?
Men är Kevin mera soul igentligen?? Men Kevin verkar ju ha andra förpliktelser/jobb på Starboard då han har Kevin’s Corner (frågespalt).
De kanske har helt andra anställningsuppgifter och Antone bara seglar på brädorna och inget mer??
Ola H. har du svaren?? -
@Knatte 433080 wrote:
Nu när man har fått den nya Starboard katalogen och studerat denna i några dagar, så har jag fått följande funderingar…
Varför puschar Starboard så hårt på Kevin Pritchard, Scott McErcher och andra vindsurfare så hårt…..
När de knappt nämner att de har världens nu bästa seglare Antone Albeau i stallet?? Han är ju den stora Starboard stjärnan seglingsmässigt, men är med sparsamt i katalogen?? Känns lite konstigt att de inte lyfter fram Antone mera:confused2:Ja han vann ju VM i Formula riktigt överlägset, men katalogen var nog redan tryckt innan han hann vinna VM. Jag tror ju att SB hade frontat honom lite mer om tryckningen varit efter VM.
-
@SWE 496 433107 wrote:
Ja han vann ju VM i Formula riktigt överlägset, men katalogen var nog redan tryckt innan han hann vinna VM. Jag tror ju att SB hade frontat honom lite mer om tryckningen varit efter VM.
Precis, Formulla-VM är ju mycket mera värt än en världscupseger. (med sex raka vinster)!!!
OBS ironi!
-
Vet inte. Men man kan ju tänka sig att AA kommer synas mer nästa gång. Det handlar också om vlka som var med när det var photoshoot. De flesta bilderna till katalogen tas vid ett fåtal tillfällen i mars-april då alla skall segla brädr med 08-grafik. Kanske är det så enkelt att AA inte var på plats (han kanske tränade istället).
Fast Starboard har också en hstoria av at bygga sina seglares varumärken, liksom. De som hänger med och också bidrar till utvecklingen får så at säga mycket plats också. Det är därför Scott (fortfarande) är så central. Han är antagligen den vågseglare som är mest inblandad i brädutvecklingen för ett stort märke. När det gäller slalom et jag egentligen inte hur mycket toppseglarna är inblandade i själva utvecklingen. Däremot är de självklart med och testar slutkandidaterna.
-
@andersbq 433113 wrote:
Precis, Formulla-VM är ju mycket mera värt än en världscupseger. (med sex raka vinster)!!!
OBS ironi!
Hahaha…Nu ville jag ju inte förringa hans andra insatser på något sätt. Tänkte att det kunde vara en av anledningarna till att han inte fick så mycket plats i 08-katalogen. Det är säkert som Ola säger också att han kanske tränade istället för att vara på plats för fotosessions…
-
Knatte
Gäst8 december, 2007 vid 08:44Men han var den stora stjärnan i Starboard både 2006/2007 så det måste ju bero på träning och han inte var med på fotograferingen..
Men sedan finns det säkert saker som Ola H. säger förstärker vissa åkares status just på starboard och som kanske inte stämmer i världen för tillfället! -
@Knatte 433169 wrote:
Men han var den stora stjärnan i Starboard både 2006/2007 så det måste ju bero på träning och han inte var med på fotograferingen..
Men sedan finns det säkert saker som Ola H. säger förstärker vissa åkares status just på starboard och som kanske inte stämmer i världen för tillfället!All respekt till extrema Race-nissar men nog är det så att action alltid säljer bättre och har nån sett Scottie-boy (McKercher) Live så förstår man att man vill ha honom med i katalogen!! Säljer kanske inte så mycket på en kryssande Formula!
Men jag är impad över Formulanissar som bryter med sin utrustning o gigantiska segel när jag själv kör typ 6.0 !!
Speed-08-rules
-
Ett tillägg! Kan det vara så att de som syns mest är R&D-teamseglare? och det är klart att dom passar på att fota i samband med protoseglingar osv.
En ren spekulation! Påkostad o go katalog är det hursomhelst med lite svenska nissar på för små bilder.
-
Knatte
Gäst8 december, 2007 vid 10:30@Hänkö 433180 wrote:
All respekt till extrema Race-nissar men nog är det så att action alltid säljer bättre och har nån sett Scottie-boy (McKercher) Live så förstår man att man vill ha honom med i katalogen!! Säljer kanske inte så mycket på en kryssande Formula!
Men jag är impad över Formulanissar som bryter med sin utrustning o gigantiska segel när jag själv kör typ 6.0 !!
Speed-08-rules
Va alla snackar Formula och Antone ?? Han har ju vunnit tävlingar inom freestyle/Wave i PWA väl?? Är ju bland de bästa i Super-X och fullständigt dominerar i slalom 42 och är bland de snabbast av alla i Speed!
Han är ju utan tvekan den mest allsidiga vindsurfaren i världen nu.
Då känns det konstig att alla pratar om Formula 🙂 :tongue: -
Knatte;433189 wrote:Va alla snackar Formula och Antone ?? Han har ju vunnit tävlingar inom freestyle/Wave i PWA väl?? Är ju bland de bästa i Super-X och fullständigt dominerar i slalom 42 och är bland de snabbast av alla i Speed!
Då känns det konstig att alla pratar om Formula 🙂 :tongue:Jo det har du ju rätt i, på Formula vm var det ju bara han själv som var var topp fem racer. På slalom 42 var ju alla bra med. Formula verkar inte så kul med alla 9 kgs brädor
-
@Knatte 433084 wrote:
Men är Kevin mera soul igentligen??
Jag dödförklarar Kevin Pritchards ”soul”. Jag har läst tre intervjuer med honom de senaste åren och det har bara varit ”tits and ass”, stora benslinslukande v8-bilar och ”vinna till varje pris”.
Inte mycket soul där inte.Sen att han är en ruskigt skicklig windsurfare går det väl inte att säga nåt om. Och han kan vara världens trevligaste kille. Men bilden han ger av sig själv i intervjuer ger jag inte mycket för.
-fred, vind och snö
/r -
Oregistrerad
Gäst8 december, 2007 vid 18:50Men hos Neil Pryde har han betyldigt mer framträdande roll.
-
@Knatte 433189 wrote:
Va alla snackar Formula och Antone ?? Han har ju vunnit tävlingar inom freestyle/Wave i PWA väl?? Är ju bland de bästa i Super-X och fullständigt dominerar i slalom 42 och är bland de snabbast av alla i Speed!
Då känns det konstig att alla pratar om Formula 🙂 :tongue:AA seglar fortfarande wave och kan ta sig vidare något enstaka heat då och då. Och han har ycket riktigt varit värsldsmästare i freestyle men det var på dinosaurernas tid med freestyletideräkning mätt.
Så, hans storhet ligger numer helt klart i slalom, speed, formula och annan snabbsegling. Men i de grenarna är han ju minst sagt vass.
-
@Knatte 433189 wrote:
Då känns det konstig att alla pratar om Formula 🙂 :tongue:Skulle vilja lägga min röst på Kevin P som den mest allsidiga vindsurfaren i världen just nu. Segrare i PWA Wave 2006 i kombination med hans meriter inom slalom, super X och formula inger viss respekt. Visst man kan diskutera soul, men hans one hand/one foot back loop är tveklöst riktigt coola.
Logga in för att svara.