• Publicerad av jester på 27 juni, 2007 vid 14:14

Lite dåligt med bra inlägg här på konfen under eftermiddagen, så jag startar en egen lite tråd, och postar därmed inlägg nr 2500… Mycke snack o lite surf hade man kunnat säga… 😀

joth svarade 18 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • tobhed

Medlem
    27 juni, 2007 vid 17:29

Jaha, grattis då…

Som en extra bonus kan du få reda på att det var vindstilla i Lund idag, medans det blåste 20 m/sec på Bornholm och upp mot 30 på vissa ställen i Danmark – snacka om lokala förhållanden…

• larsd

Medlem
    27 juni, 2007 vid 17:57

Jo, jo känner igen det där Tobbe, har varit på ”60 sec alert” i två dagar nu. Kan bara konstatera att ytterligare ett lågtrycket behagat parkera sitt centrum över Västervik, fyra på Europas regnliga och stiltje igår … !

• joth

Medlem
    28 juni, 2007 vid 08:29

Kan då tillägga att det var total bleke i Habo fram till typ 18:30 eller så. Sedan började en Nordost till Nordlig (Go figure när det blåser dubbelpung i Malmö 1 mil bort från väst) vind blåsa. Stack ut vid 19 kanske med 6.5 och 105 liters. Vinden kom långt ute och det blåste på riktigt bra (ca 10m/s) och efter hand som kvällen gick vred vinden mer mot NV. Fick byta till Tobbes Windtech för choppen blev för stora. Körde med bra tryck i grejjorna fram till 21:20 ungefär. Då blev det omslag till väst 14-15m/s eller antagligen mer och ösregn. Kan säga att det inte gick att hålla mitt 6.5 Sailworks Retro och samtidigt ha brädan i vattnet. Rent ut sagt överjävligt med all chopp eller kanske vågor i detta fallet.

Fick inga värstingtider på GPS av förklarliga skäl men 27.9 i display fick duga med Windtechen. Är inte riktigt van vid brädan ännu och Nordvind ger för mycket chopp.

• kapten-k

Medlem
    28 juni, 2007 vid 11:29

Som Jonas sa var det ok i Habo i går kväll, Det verkar vara jämt och bra där hela dan idag, så jag sticker ut vid 15.00
    Körde 6.6 och tre olika brädor igår.
    Vi ses på vattnet.

• joth

Medlem
    28 juni, 2007 vid 12:19

@Kapten K 393117 wrote:

Som Jonas sa var det ok i Habo i går kväll, Det verkar vara jämt och bra där hela dan idag, så jag sticker ut vid 15.00
    Körde 6.6 och tre olika brädor igår.
    Vi ses på vattnet.

Tja! Kommer att sticka ner vid 17 om jag hinner. Kör fram till 20 eller så. Hoppas på att vinden håller i sig.

• jester

Medlem
    28 juni, 2007 vid 12:26

Haha!! snacka om att kapa en tråd… 😀

Kan tala om att det blåser 12-14 m/s nere vi Torkelstorp nu… Här skall bli åka av! Kan ju tom bli premiär för minsta bärdan och segel under 7 kvadrat…

• imported_macts

Medlem
    28 juni, 2007 vid 13:16

@Jester 393133 wrote:

Kan tala om att det blåser 12-14 m/s nere vi Torkelstorp nu… Här skall bli åka av! Kan ju tom bli premiär för minsta bärdan och segel under 7 kvadrat…

Fy fan vad avis jag blir nu…….lycka till och kör så det ryker!

• larsd

Medlem
    28 juni, 2007 vid 16:58

Osannolikt nog börjar det dra lite i Västervik nu med, så nu sticker jag på en kvälls-session!

• joth

Medlem
    28 juni, 2007 vid 20:15

@Jester 393133 wrote:

:cool2: Så blir det när man skapar en tråd med enda innehållet att knäcka 2500:ade inlägget …

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications