Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AHD vågisar

• AHD vågisar

Publicerad av anonym-anvandare på 16 september, 2001 vid 18:00

Är det någon som har erfarenhet av AHD’s vågbrädor ? Funderar på Power Wave 257 eller Maui Force 8,4. Tänkte använda brädan som en allround liten bräda som helst skall plana hyfsat lätt men samtidigt vara OK i vågor. Jag vill kunna använda den med 4.1 – 5.9 våg- och freestyle segel och jag väger ca 80 kg.
    Är det någon som ev. har förslag på annan lämplig bräda.
    Idag har jag en Ultra Gecko 265 från -94. Enligt affärerna har det hänt enormt mycket även på mindre brädor sen dess. Eftersom jag inte provat några andra brädor undrar jag om det stämmer.
    /Mats

the-rock svarade 23 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 2001 vid 18:20

AHD´s vågbrädor är SVINIGT bra!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 september, 2001 vid 07:17

har själv införskaffat mig en mauiforce 245 för hardcore dagarna som kommer snart ..har även skaffat en powerwave 262 ……. det e mega skillnad på dessa plankor mot mina gamla f2 ostbräder från 97 .du lär inte bli besviken

• the-rock

Medlem
    24 september, 2001 vid 20:07

jag har just fått min nya power wave 257 och jag är grymt nöjd men jag tro inte du kan dra på mindre lase (skånska för segel)än 5.3 möjligtvis 4.7 själv har jag en maui force 8.0 som liten vågbräda 4.1 -4-7 och power waven som stor våg bräda 5.3.5.7 och jag måste säga att detta är optimalt´.gött med den stora här hemma i onshore förhållande (den är lite snabbare än maui foce 8.4)sjäv väger jag ca 70 pannor så kanske 257 funka till dig även om det brallar i ordentligt typ 4.1:)hoppas du blev klokare av mina råd hadet

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AHD vågisar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.