Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Air France, behöver lite hjälp

• Air France, behöver lite hjälp

Publicerad av virena på 26 juli, 2010 vid 19:22

Snälla är det någon som kan hitta tråden, har för mig att nån skrev att Air france och KLM släpper kiteutrustning fritt. Fick precis besked när jag skulle köpa min biljett med air france att de ändrat reglerna, 23 kg samt 12 kg handbagage. De har altså tagit bort en väska förut var det 2x23kg. Vill man köpa till en väska kostar det 55 euro, Kite eller surf kostar 200 euro. Golfbag gratis. Låter konstigt tycker jag. Vet att golfbag var gratis förut. Men fattar inte varför det från europa till brasilien är 23 kg och Joao som kom hit fick ha 2 X32 kg i sina väskor. Helt förvirrat allting.

Men snälla nån som kan hitta tråden som var tidigare:)
    Virena:laugh:

_sofia_ svarade 14 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • debkausf

Medlem
    26 juli, 2010 vid 21:07

Bokar du till brazze? Vad fick du för priser? Ska med boka inom ett par veckor.

• virena

Medlem
    26 juli, 2010 vid 21:14

Kul! När kommer du?
    Jag tror att den låg runt 11000, men det är för att jag måste ha låååång biljett och ombokningsbar, då jag aldrig vet när jag vill komma hem;)

Kolla med kristina gunnarsson på Big Travel i varberg, hon är gryyyyyyym:)

• acemattias

Medlem
    26 juli, 2010 vid 21:25
    Virena;622604 wrote:
    Snälla är det någon som kan hitta tråden, har för mig att nån skrev att Air france och KLM släpper kiteutrustning fritt. Fick precis besked när jag skulle köpa min biljett med air france att de ändrat reglerna, 23 kg samt 12 kg handbagage. De har altså tagit bort en väska förut var det 2x23kg. Vill man köpa till en väska kostar det 55 euro, Kite eller surf kostar 200 euro. Golfbag gratis. Låter konstigt tycker jag. Vet att golfbag var gratis förut. Men fattar inte varför det från europa till brasilien är 23 kg och Joao som kom hit fick ha 2 X32 kg i sina väskor. Helt förvirrat allting.

Men snälla nån som kan hitta tråden som var tidigare:)
    Virena:laugh:

Det är riktigt att dom inte längre tar extra betalt för surfgrejor, räknas som en vanlig väska.

Tror det är något krav från myndigheterna att resande från Brasilien får ha med mer vikt, det gäller alla flygbolag.

Fick också bara ha med 1 bagage när jag reste med AF nyligen, jag trodde det berodde på
    att det var en icke ombokningsbar korttidsresa och att man får ha med 2 på längre ombokningsbara resor, men det får man alltså inte längre:frown:

• petting_4

Medlem
    27 juli, 2010 vid 18:21

Men TAP har kvar sina 2×23 el?

• acemattias

Medlem
    27 juli, 2010 vid 22:38
    petting_4;622724 wrote:
    Men TAP har kvar sina 2×23 el?

Tog en titt på deras hemsida, hittade inte just det men antagligen har dom inte ändrat.
    Såg däremot att surfbrädor under 150cm inte kostar något om de ingår i det vanliga bagaget.
    Ett extra bagage på upp till 10kg med brädor oavsett längd kostade 75€, halva priset mot tidigare.

• _sofia_

Medlem
    27 juli, 2010 vid 23:51

När drar du Virena? Jag kommer troligen boka snart oxå, någon gång i oktober är tanken 🙂

• petting_4

Medlem
    28 juli, 2010 vid 18:34

Blir det Brasilien för dig med Sofia? Verar kunna bli en del svenskar där nere i höst. Kul!! 🙂

• _sofia_

Medlem
    28 juli, 2010 vid 18:54
    petting_4;622903 wrote:
    Blir det Brasilien för dig med Sofia? Verar kunna bli en del svenskar där nere i höst. Kul!! 🙂

Yes antingen blir det Brazil eller Maui 🙂 verkar verkligen vara brazil som gäller i höst, ska isåfall möta upp med lit folk från UK och Holland. Vart tänker ni hålla till?

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Air France, behöver lite hjälp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.