Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Åkare i Habo – läs detta

• Åkare i Habo – läs detta

Publicerad av stellan på 14 juli, 2005 vid 21:46

Cirkus Habo
    Så här gör vi ang Habo.

FÖLJ REGLERNA –
    Tills vidare gäller att man håller sig utanför den röda bojen och långt från badande. Man kan passera egenom betongpelarna men ovan Bojen. Finns det badande ovan bojen ska vi ha minst 40 m avstånd ovan dessa. Ingen disskussion!

Bojen är liten men syns utan problem. Kan man inte se den är det för att man inte vill se den…. Det borde räcka med denna men vi ska få ut flera bojar så småningom.

Detta händer:
    1. Jag pratar med Micke om hur han vill ha avgränsningen.
    2. Jag mfl. sätter upp någon boj till. Om någon köpt så ring mig (0703-918844). Har någon bildäck med fälj (förankring) så ring mig.
    3. Informationsskylt – Återkommer med detta.

Det blir väst vind i helgen. Denna helg är viktig då det kommer att vara sjukt mycket folk. Följ reglerna – håll koll på bojen.

Vi ”Locals” får hålla koll på syndarna och informera dessa.

pjoter svarade 20 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • pjoter

Medlem
    14 juli, 2005 vid 22:28

som det såg ut sist hade ingen kunnat köra med 40m avstånd. va badare som började gå rätt ut bland oss som surfade. mot barsebäck till alltså.
    om micke går med på det hade varningsskyltar inte varit helt fel att sätta upp norrut. många badare tänker inte på att det kan vara farligt.

• skejtar_henke

Medlem
    14 juli, 2005 vid 23:21

Då är det ju vår förbannade skyldighet och köra på rätt sida. Det är ju inte badandes fel. Vi är ju gäster coh är nog inte i position att ställa krav. Det kan ju faktiskt vara så att man får skita i att köra i habo dom få dagar det är badväder och nordväst. För det är ju då det blir problem. Finns ju fler ställen men dom är ju secret.

Klart vi vill köra men vi får väl tänka lite

• rambo_johnson

Medlem
    15 juli, 2005 vid 01:24

räkna med mig jag kommer halshugger nån campare

• pjoter

Medlem
    15 juli, 2005 vid 05:11

mmmm, klart vi ska köra på rätt sida och kanske får skita i det dom dagarna det e nv. eller iaf dom dagarna det e nv och dålig vind. annars tar det ju bara en lång vända så e man borta vid bryggan. men när badare går åt det hållet så får vi skita i att köra vilket håll det än blåser åt. har nån pratat med kommunen om att kanske få den platsen som kiteplats? e ju ganska dyig botten och ingen särskild strand så de kanske inte är så stora prob att vi får sätta upp skyltar och får det som ”vårt område”. malmö stad ska bygga en stor jäkla skateanläggning där folk troligtvis inte kommer ligga å sola. lomma borde väl kunna låta oss få en liten bit strand. vi e ändå 40-50 gubbar som kör i mkt varierande åldrar. lite kraft borde vi kunna ha. å det kommer inte kosta dom en krona om vi fixar skyltar mm själva. tvärtom kanske vi kan bygga upp en park där vilket dom kan skryta med för turister.

• pjoter

Medlem
    15 juli, 2005 vid 05:20

humm, 15 grader, mulet och skurar i helgen, känns inte som de kommer va så många badande.

• stellan

Medlem
    15 juli, 2005 vid 06:34

Jag pratar med mick om vi får sätta en skylt som säger ”Kiteområde – bada inte på denna sidan skylten”

• pjoter

Medlem
    15 juli, 2005 vid 06:38

en sånhär skylt som ricci hade i andra tråden e väl perfekt?
    e ju bara då vi e och surfar som det e prob. och egentligen är det inte många dagar på året som det blåser så folk och vi e på stranden samtidigt.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications