Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Åland kite?

• Åland kite?

Publicerad av 08kite på 19 augusti, 2009 vid 16:21

Tänkte sticka spontanresa till Åland till helgen alt nästa helg och leta kitesurf eftersom jag hört att det ska vara helt brutalt bra; verkar dock lite knapert om info på nätet- vet någon vem jag kan kontakta på Åland för mer info om spots/ev uthyrning av kite etc.??

Grazie!!

kitewroc svarade 16 år sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • Kjello

Gäst
    19 augusti, 2009 vid 17:08

kitebeaches.com är en start,
    Hittade den bästa kick-ass-spotguide, svårt att komma ihåg.
    Kolla i den.

• kitewroc

Medlem
    21 oktober, 2009 vid 15:05

Lite sent svar men ändock..

Var på Åland i somras och kiteade: BRUTALT BRA!! Stadig bra vind; great spots; går att kite:a med vind från de flesta håll (hela ön tar typ 30 min från norr-söder…:)) och går även att vågsurfa/kitevågsurfa.

Kontakta Patrik Larsson http://larssonsvattensport.tripod.com/id8.html; -grymt trevlig och vet precis allt om kite på Åland- allt ifrån spots till uthyrning till försäljning samt har GRYMT boende med badtunna precis vid vattnet; har under sommaren en shop ute på lilla holmen annars ute i Ödkarby.

Lycka till och hoppas du hade en great kiteresa den här somaren; å en ännu bättre nästa 😉

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications