Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ålebäck igår (söndag) vs Haga vs Torhamn

• Ålebäck igår (söndag) vs Haga vs Torhamn

Publicerad av mbkpeter på 17 april, 2005 vid 22:08

Karlskrona
    Girig.

Satt uppe hela lördagskväll och kollade vind inför Söndagen.
    N-NO, Östra Öland? (hade aldrig varit där). Läste lite om Ålebäck, som verkade schyst. Kom dit ca 10.00. Tror i alla fall att jag var på rätt ställe, ett par kanske tre röda hus/stugor, med en lite pir och stenhelvete överallt…?!
    Själv och första gången där kändes det lite väl riskigt utan att veta något om lokala stenar. Blev lite Haga (11-13ms) Choppigt.

Har aldrig fattat hur långt ut man kunde köra på Torhamns udde, men åkte förbi där på vägen hem, ca 5 stycken ute, och det verkade funka utmärkt på N (möjligtvis NO).

Blir Torhamns udde idag runt halv fem. Windfinder och DMI strider lite på vindriktning, men hoppas att det funkar (N-NO eller O)…

styret svarade 20 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • stinger

Medlem
    18 april, 2005 vid 07:45

Har ingen järnkoll men strax norr om Ålebäck ligger Bläsinge, där kommer man ner till vattnet väldigt smidigt (badstrand), bra ytor att rigga på. Blev varnad av några locals för fenätande stenar så det säkraste är nog att inte segla ensam.

• surf_matz

Medlem
    18 april, 2005 vid 11:33

Svar till:

Läste lite om Ålebäck, som verkade schyst. Kom dit ca 10.00. Tror i alla fall att jag var på rätt ställe, ett par kanske tre röda hus/stugor, med en lite pir och stenhelvete överallt…?!

[/ QUOTE ]

grin.gif
    Jajemen, det later som gamla Aleback! Jag gillar Aleback, det kan blir riktigt fett! Funkar valdigt bra pa N-NO, hade en fin men kall dag ihop med Martin pa NO med side-off och brytande vagor pa sydsidan av ’stenrevet’. Tror minsan jag fick 3 svangar pa vagen innan handerna fros till is. Har annars haft nagra monster dagar pa N oxa.
    N-Oland behover knappast kommenteras, respekt. Hoppas att det var fint for er som korde dar! Synd man inte va med.

/Mats Hellstrom

• styret

Medlem
    18 april, 2005 vid 11:36

vi pallade itne att åka över idag. det verkade inte va så mycket vind när manm kollade mätarna på den sidan men fan asså. överriggad med 3.7 i kleva.
    håller det i sej såhär eller minskar något något så drar vi nog till ålebäck eller trollis imorrn eller på onsdag.

lär vara gutt om vinden piskat upp en par fetingar men sen gått ner så man iallafal kan hålla 4.2an (för oss som itne har mindre)

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications