Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing alla som kör särdal..

• alla som kör särdal..

Publicerad av laina på 14 april, 2008 vid 20:10

Marken vid vattnet i Särdal har fått ny ägare och han har tydligen satt upp en skylt att det är förbjudet att köra bil ned mot livräddarhuset. (Jag missade den sist också..) Hur som helst, så är det tydligen så, och han har också byggt en ny parkering lite längre upp där går det ställa bilen.
    Med andra ord; Vi får under inga omständigheter lov att köra längre ned än parkeringen. Inte ens för att lämna av grejjer. (Allra helst ska vi använda den södra infarten till viken, där det finns en liten parkering längst nere vid vattnet. Alltså infarten innan den vi brukar ta.)
    -Ja, Sudden har försökt prata med honom.

Om vi överhuvudtaget ska få ha kvar detta underbara spot, så måste vi respektera dessa regler och vi får därför se till att informera varann och hålla koll så ingen bryter mot dem.

And so it goes..

hanna-bergsbo svarade 17 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jezaja

Medlem
    15 april, 2008 vid 06:57
  • hanna-bergsbo

Medlem
    17 september, 2008 vid 15:05

Hej!
    Snälla låt er inte skrämmas av den nya markägaren i Särdal!!!!! Jag har själv råkat på hans extremt tråkiga och agressiva humör. Visst ska man visa respekt, men det han håller på med där nere är ju rent löjligt! Varför sätt upp en grind? Varför sätta upp en bom nere vid sjöbodarna? Varför lägga ut stora stenar vid livräddningsstationen?? Jag hoppas och ber att ni fortsätter att köra nere i Särdal och att ni åker ner den gamla vägen (kanske inte genom grinden dock). Det finns en anledning att han vill stänga ute folk från området, ni kanske har läst om hans planer om marina och jag vet inte allt som han håller på med. Hur som helst hoppas verkligen att ni inte ger upp.
    Kanske ses vi ute på vattnet i sommar igen???
    Många hälsningar Hanna Bergsbo, en av oss som bor i grönahuset med blå flaggstången nere vid havet i Särdal.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing alla som kör särdal..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.