Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport allvarligt talat – nån måste väl surfat i…

• allvarligt talat – nån måste väl surfat i…

Publicerad av elmaco på 9 december, 2004 vid 15:36

…trakterna av Port Elizabeth i Sydafrika. I så fall måste väl nån sitta inne med lite sjysst information, eller?! kanske måste ta bilen 60 mil till Kapstaden varje gång jag vill surfa…

En fråga till: Vart åker man i Europa om man vill surfa under julen och inte vill åka alltför jäkla långt i sin lilla corolla?!

Kör hårt i vilket fall / Elmaco.

maca svarade 20 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • styret

Medlem
    9 december, 2004 vid 21:41

enligt stats skulle jag åka till sicilien/norra italien om jag skulle åka nånstans i europa runt jul.
    det är iofs en bit men satan så grymt det verkar.

• babilidoo

Medlem
    10 december, 2004 vid 08:32

Är inte Sicilien bara bra när det är varmt i luften. Det blir nån sort av termik då har jag hört. Kan man köra där på vintern?

• maca

Medlem
    20 december, 2004 vid 14:19

Det ska finnas vindsurfuthyrning i PE (SA) vid stranden närmast efter Hobie Beach (piren) nedanför Summerstrand. Jag var där 28-29 nov men då syntes varken vindsurfare eller personal till i byggnaden där uthyrningen ska ligga. Detta trots att det blåste bra.

Överhuvudtaget känns det som om vågsurfing är mycket större i de här delarna av SA. Ett tips är att besöka Jeffreys Bay, endast 7 mil bort, och kolla in de duktiga surfarna vid legendariska Supertubes och Boneyard. Vid huvudstranden finns ett perfekt nybörjar ställe (reef break) utan risk för skador. Superskön stämmning i stan, låg kriminalitet och ett otal surfbutiker (7 st Billabong) och factory outlets på både billabong och quicksilver. Billigare blir det inte med surfkläder!

De 70 milen till Kapstaden avverkas annars snabbt på N2:an och rekommenderas om du söker vindsurfing. Surfbutikerna i Tableview (Blouberg) hyr ut till överkomliga priser (350 SAR/24h). Önskar jag kunnat stanna längre.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport allvarligt talat – nån måste väl surfat i…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.