• lars_k

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 07:21

Ifrågasätta kan man väl göra ändå, din surtant.

• endy

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 07:44

I de storlekarna skulle jag tipsa om en Local spirit carbon jag har bara hört gott om dem och enligt SP så skall de ej iaf förra året fått in 1(en)! enda på reklamation
    I princip hela sverige eliten inom windsurfing seglar med denna bom.

Däremot aluminium bommen är jag mer tveksam till jag har oxå haft en sådan som jag ganska enkelt böjde, men det var iofs i hårda vindar men ändå.

Lycka till!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 07:44

Svar till:

Ifrågasätta kan man väl göra ändå, din surtant.

[/ QUOTE ]
    hejja lars, klart man kan ifrågasätta.
    /roy grin.gif

• lars_k

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 07:59

Hur lyckades du böja din Ls alubom Andreas? Mina har hållit bra även i hårda vindar, kastfall och krascher…

• endy

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 08:11

Jag var ute med 5,7 och var en bit ut, vinden ökade brutalt till 21 m/s som mest i byarna, fick ett ofrivilligt hopp och orkade inte hålla seglet i luften utan jag fick kastfall i luften och när jag landade höll jag kvar i bommen och när vi träffade vattenytan mosade min näsa(eller om det var tvärtom) bommen så den böjdes ganska rejält grin.gif

• lars_k

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 08:29

Haha, har gjort liknande grejer, fetkastfall ikrokad. Rycker till bra i ländryggen. Du måste vara nasalt välväxt, eftersom du krökte bommen mha näsan =)

• oskie

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 09:39

En grej till, vilken är styvast – en carbonbom på 40 cm (av 50 max) förlängning eller en alu med 0-10 förlängning?

• endy

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 09:46

Det är ju olika mellan bommar oxå, finns olika styva carbon bommar och alu bommar
    Men utan att ha det på papper skulle jag säga att de ungefär lika styva, om det är fördel så går det till carbonen isf.
    Det är detta som är den största skillnaden, när man har lång förlängning, istället då för att ha 2 alubommar kan man likväl ha 1 carbon bom

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications