Senaste nytt › Forums › ang. surfing
-
ang. surfing
Publicerad av anonym-anvandare på 25 augusti, 2003 vid 07:56Hej, är ny här på steffo och hittade hit för att jag letar efter en VÅGsurfingbräda. Verkar som om många har svårt att skilja på surfing och windsurfing och det gör det lite besvärligt när man söker och letar annonser. Varför är det så här? Det hörs väl ganska klart på namnet vad det handlar om, eller?
nordgren svarade 22 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Problemet kan vara det att man ofta säger vågsurfing när man menar att surfa på vågor med vindsurfingutrustning. Jag vet inte om det finns något bra utryck man skulle kunna använda istället.
-
Du kanske ska vända dig till just vågsurfingdelen här på konfen, inte vindsurfingdelen som du skriver på nu.
-
Anledningen till att jag skrev på den här konfen var att det verkar nästan enbart vara windsurfare som blandar ihop de båda sakerna.
-
Svar till:
Anledningen till att jag skrev på den här konfen var att det verkar nästan enbart vara windsurfare som blandar ihop de båda sakerna.
[/ QUOTE ]
vi blandar inte ihop, det är bara så att vi vet att när vi skriver i ett ”windsurfing-forum” så menar vi windsurfing oavsett vad vi skriver.
-
Precis som roy sa så är detta ju ett vindsurfingforum, och när vi pratar med likasinnade så orkar man ju inte säga ”vågvindsurfingbräda” utan det blir helt enkelt vågbräda. Och vi börjar ju inte direkt undra om killen eller tjejen i fråga har gått och sadlat om till ”vanlig” vågsurfing…
Likaså säger tex en snowboardare endast bräda istället för snowboarden, det är ju ändå inget man blandar ihop med en skateboard eller farsans brädhör i skulet bakom huset.
-
Nu handlade detta inte om forumet, det var annonserna jag tyckte var lite bökiga att hitta i när det låg en massa vindsurfingannonser bland vågsurfingannonserna. Det vara endast den hopblandningen som var lite störande, sen är jag ju så klar medveten om att det finns tusentals fler vindsurfare än vågsurfare i vårt land och att ni självklart inte behöver specifiera er när ni talar/skriver med varandra…
-
ligger inte vågsurf-annonserna i vågsurf-forumet????

ps. vart e dom bästa vågsurf spotsen? -
Svar till:
ligger inte vågsurf-annonserna i vågsurf-forumet????

ps. vart e dom bästa vågsurf spotsen?[/ QUOTE ]
hahaha kollade nyss och killen har ju rätt, varför slänga ut en annons på en mast i VÅGSURF-forumet….
-
Aha! Gick också in på vågsurfingforumet nu och såg att folk lagt in anonser på vindsurfingprylar där, ja det är väll antagligen för att de är puckade och inte fattar att de ska lägga dem här.
Logga in för att svara.