Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Ang TT06
Taggad: racing
-
Ang TT06
Publicerad av tobhed på 15 maj, 2006 vid 11:08Intressant tråd på Fanatics Forum. Fanatics rykte inom Formula måste väl snart vara under botten nivå?
swe-1 svarade 19 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar -
2 Svar
-
tobhed wrote:Intressant tråd på Fanatics Forum. Fanatics rykte inom Formula måste väl snart vara under botten nivå?
http://www.fanatic2.de/en/forum/read.php?f=1&i=9216&t=9216
Med största sannolikhet så slutar Fanatic med att utveckla formulabrädor, i alla fall för tillfället. Men är TT-06 så dålig ? Jämfört med TT-05, som jag seglade hela förra säsongen, så är 06:an i stort sett en förbättring när det gäller allt. Men jag är väl en av få som stod ut med 05:an hela förra säsongen och därför upplever förbättringen väldigt tydligt.
Det skulle vara intressant att få reda på om fler seglar på 06:an och om så är fallet, hur upplever Ni den. Jimmy, Åberg m.fl. ”skriv ! ” -
Jag har seglat för lite på TT06 för att kunna avgöra om den är sämre (läs långsammare) än TT04. Tycker iof att den känns bra fartmässigt och vid de få tillfällen som jag har seglat mot andra så har jag presterat hyfsat på TT06. Fanatic har alltid varit svåra att kontrollera i hårdvind jämfört med tex Starboard, och TT06 är inget undantag. Personligen har jag problem med den breda aktern, får inte riktigt till stancet som jag vill ha det, viket i sin tur gör att den är mer fysiskt krävande att segla. Å andra sidan så har jag ju levt i symbios med min TT04 i över två år så det är klart att det känns lätt och naturligt att segla den. Att hitta rätt trim kan ta flera månader (iaf för mig) så det lär nog ta lite tid innan jag är inseglad på TT06. Ska försöka göra lite tester och direkt jämföra med TT04 så att jag får mer ”svart på vitt”.
//JIMMY
Logga in för att svara.