Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Ännu en nybörjare behöver hjälp med utrustningsval

• sourra

Medlem
    13 april, 2009 vid 15:47

Då kvarstår ändå mysteriet eftersom Code var 12 kvm som störst. Däremot så tillverkades Cult (som är i stort sett samma kite fast med one-pump) i storlekarna 13.5 och 15, men inte 15.5 =) Nåväl, om det är är 13.5 så blir det en fin lättvindskite och för det priset är det ett kap. Är det en 15 så kommer det nog vara i största laget.

• johnni

Medlem
    23 april, 2009 vid 20:47

ojojoj, jag var tydligen helt ute och cyklade med min info i föregående poster.
    det är alltså en naish AR5 som han vill ha sålt (15.5) vilket jag har förstått är från runt 2000-2001… det är väl ganska risky att glida runt på en sån?

• sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 20:52

Det kan nog ha sin tjusning men det har defenitivt sina baksidor =) Du kommer ha mer glädje av en nyare kite som är lättare att vattenstarta och som är mer förlåtande när du klantar dig.

• johnni

Medlem
    27 april, 2009 vid 16:42

då tackar jag för hjälpen

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications