Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Antal aktiva vindsurfare i Sverige
-
Antal aktiva vindsurfare i Sverige
Publicerad av anonym-anvandare på 3 januari, 2003 vid 19:43Finns det någon prelimnär siffra?
Jag har på känn att sporten är på väg tillbaka, vad tror ni?
Vad finns det för indikationer om jag har rätt? Ökar antalet medlemmar i vindsurfingklubbarna runt om i Sverige?skarabe svarade 22 år, 4 månader sedan 11 Medlemmar · 30 Svar -
30 Svar
-
ÖWC ölands windsurfingklubb är sveriges största och vi närmar oss 400 medlemmar och ökade iallafall förra året.
måste vara svårt att räkna genom medlemsantal eftersom väldigt många är medlemmar i ett par surfklubbar.
-
Surfshoparna har sålt nästan dubbelt så många brädor 2002 som dom gjorde för tre-fyra år sedan, så nog fan är det på uppgång!
-
Vi har 172 medlemmar i GWC, Göteborgs Windsurfing Club, och är tredje största windsurfingklubb i Sverige efter ÖWC och LBWS.
Det roliga är att vi bara har funnits i ett år men ändå lyckats bli såpass många! Det ser jag som ett tecken på att windsurfing är på frammarsch.Och visst ökar handeln med windsurfingprylar! Om det beror på den varma sommaren eller en allmän uppgång återstår att se till efter nästa år.
Surfs UP – http://www.gbgwindsurfing.com
-
När blev de det? ÖWC är störst och LBWS näst störst om inte jag och SBFs förre ordförande Per Svanberg är felinformerade.
-
Hörru Surferboy, visst var det väl den däringa kungden…knäckt någonting som lovade via ett nyårslöfte att sluta snacka skit på konfen!!!!!????
-
Hehehe… jo det har jag också läst! Men.. men vad sa inte jag när jag var 15 bast och kung i världen.
-
Anledningen till att surfshoparna säljer så bra kan de tacka mig för. Jag har köpt två kompletta utr år 2002.
-
Det är killarna i LBWS styrelse som sagt till mig att vi är störst, mer vet jag inte. Kan vara fel. I vilket fall som helst så utgörs 90% av vår medlemskara av folk som gått kurs & därför automatiskt blivit medlemmar, så jag kanske borde vara tyst 😛
-
hej knegarkungen
jag som är fyra ggr äldre än vad du är måste nog ändå tycka att dina inlägg ofta är kul. Bra med litet ogenomtänkta utbrott. Och ”just” stil när du bad om ursäkt för några dåliga grejor, det är inte alla som pallar med det. Och nyårslöftet var ju kul – även om det spruckit…
Logga in för att svara.