-
Äntligen
kom vinden till Estocolmo, och ÄNTLIGEN fick jag segla min flång nya Falcon 91. Dagens spot blev Fituna och till att börja med såg det lite sunkigt ut. Men det kom, inga rekord vindar kanske men i runda slängar sisådär en 10-11ms som mest. Fullrulle i 8.4 och Falcon 120 (så djävla trött på de sista veckornas ständiga pumpande för att komma igång, och åka på tå) med 43 fena, många goa repor över 30knop med det kittet, skönt som fan. 8.4:an och 120:an går nu bara fortare och fortare för mig, måste betyda att jag börjat hitta hem med grejerna.
Första gången på 91:an idag, problem med spinouts, bytte fena tre ggr men inget hjälpte. Felriggat….nix! Vad fan är problemet, ringde Surfan och diskuterade, kom fram till att det troligen var för lite vind och att trycket inte räckte till. Blev med andra ord lite lurad, 91:an planar ju tokfort jämfört med min gamla RTX…….därmed trodde jag att luften räckte. Men så var alltså inte fallet, fick det klart för mig när jag återigen gick ut med 120:an o 8.4 utan övermos i riggen…..Då kanske inte 91l och 6.7 ska räcka till! Men planade gjorde det ändå och trots det levererade den 32.3 knop..var fan ska detta sluta när det blir mer mos i grejerna och jag hittat hem på prylarna samt en kanondag på TT.:cool2:Skönt var det att få testa 91:an trots att vinden inte var riktigt på topp för ekipaget, nu väntar jag bara på den däringa kulingen……..jajävlar i mig vad det ska åkas då…….:cool2:
Logga in för att svara.