Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Äntligen ny video från MOS!
- 
		Äntligen ny video från MOS!Publicerad av speedjanne på 30 mars, 2005 vid 07:01Kolla in nya videon från mos i sanslös vind!Fete D White ser ut att vara den ende med kontroll.Är det inte Ipren-mannen som är ute och kör i kanalen också?  jeppo_f svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar jeppo_f svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
- 
			10 Svar
- 
Kul! 
 Inte bara klantiga amatörer som får kastfall..Nu vill man verkligen ut och knäcka prylar på undanvinden.. 
 Under gångna säsongen skadade jag mig mer än jag gjort i övrigt under 20 års surf, 16års klättring och 1 säsong med fallskärm.
 Rent statistiskt sannolikhetsmässigt skall jag komma undan med det mesta i år?
 Eller som Tage Danielsson sa:
 Det är så osannolikt att det händer något så risken är HElt försumbar -vi kan bortse från den.. alltså borde det gå att slöra sig igenom Eskils kanal, med fullt tryck. 
- 
Känns som det är läge att göra ett seriöst försök med ett svensk rekord! 1 Var finns det svenska speedstället? 2 Hur gör man en seriös mätning By the way fick min Missile förra veckan så nu finns det utrustning självklart lånar jag ut den! 
- 
KnatteGäst30 mars, 2005 vid 13:30Det är ju kraftigt brutal segling i alla fall. Det känns som mina 73 kg är lite för lätt i detta sällskapet. Detta ämne var ju uppe för några månader sedan. 
 Enligt rykten (bla Bringdal, så hade vi fel konstistens på vattnet)
 Detta skulle innebära, att vi inte kunde slå rekord i Sverige. Tror inte vi skall sikta på svenska rekord, men däremot skulle det vara riktigt kul att bara få speeda på ett bra ställe och se hur fort man kan köra. När det gäller att mäta, borde man väl kunna använda samma tankar som denna siten. 
 GPS-windsurfing
 Har inte greppat hur man sparar loggen från GPS osv. ännu.Jag väntar fortfarande på mitt Naish stealth speedsegel  och är kraftigt sugen på slå i alla fall personligt rekord i år och är kraftigt sugen på slå i alla fall personligt rekord i år 
- 
Det är väl bara att skicka över den till datorn och ta tex. Garmin Map Source och titta på den/spara? Vill dom sen ha logoen för verifiering så skickar man den till dom i ett mail, och uppger att den är sparad i det eller det programet….Dom är kontaktade så vi får vår sida för IS/Sandsurf rekord. Men gå med surfning säsongen börjar ju nu för nya rekord…… 
 Och du Knatte årets sista RACE med isbrädan slog jag alla rekord…….GPSen var med men batterierna tog slut innan jag kört färdigt, i förrgår tog jag fram den för att se att den är hel inför sommaren. Tankade över till PCen och döm av min förvåning ett slörben hade jag varit uppe i 123km/h brände gippen för att det gick för fort, precis som jag brukar när det är full spätta på prylarna.
- 
KnatteGäst30 mars, 2005 vid 15:23Imponerande fort!  
 Issäsongen här nere, vart inget vidare så jag fick aldrig testat isbrädan ordentligt. Blir till nästa vinter istället Jag tror att du måste köpa någon speciell programvara för att det skall bli ”godkännt på GPS.speedsurfing.com” 
 Det är inte tillräckligt bra att använda mapsource.. Men självklart räcker det för oss hobby speedare Men vill man få det mer officiellt, så måste man köpa ett program för 30 euro.;) Men vill man få det mer officiellt, så måste man köpa ett program för 30 euro.;)Why Gartrip? 
 On your GPS device, you can only read your top speed. Therefore we use at gps-speedsurfing.com the software program Gartrip. This is a proven program for analyzing your speed. There are also other programs that have this function, but so far we have the best experience with Gartrip. In the future, we will work towards a specific speedsurf aimed program. For now, our tests have proven that Gartrip offers the best functions top speeds to analyze speeds.How do I become Gartrip? 
 The program can be downloaded via [url=”http://www.gartrip.de.”]www.gartrip.de.[/url] To use the full possibilities of the program, you need a ’key’ which you receive by e-mail after paying the 30 euro fee. The most important function is that, once you’ve the key, it is possible to store all your GPS points. Without the ’key’ Gartip only saves 500 points, which causes a big loss on crucial information, necessary to analyze your speeds. And you really don’t want that specific superb-run to lose? An alternative is also present. The freeware program Trackmaker can be found on [url=”http://www.gpstm.com.”]www.gpstm.com.[/url] This program can be used to save you track file and after that open it in Gartrip (only with version 2.05 of Gartrip) By the way, the Garmin FORETREX201 can not be connected through Trackmaker.
- 
Jag jobbar med navigationssystem på mobiltelefoner, och där har vi en ”vanlig” mobiltelefon (Nokia 6600,6630, SE P900 etc) kopplad till en blåtand-gps. Packar man in allting vattentätt skulle det vara en baggis att skriva ett program som bara loggar hastighet, och där man kan se statistik direkt på mobilen. Mycket roligare än att vänta tills man kommer hem och kan kolla på PCn. Nästa gång det vankas speed i fiskebäck tar jag med mig ett kit, så kan vi väl testa om det funkar, och försöka lura ut vilken statistik man vill ha egentligen. /jeppo 
- 
Plattaste jag har kört är torkelstorp på syd. dock bakom ön.. fast förtfarande vind. det var som smatterband under brädan.. 
- 
Det låter struligt! När det bara är att köpa sig en GARMIN eller liknande för ungefär 1600kr och se allt när du står på brädan. Logen som jag nämde tidigare är bara ett kvitto på vad du har kommit upp i för farter under dagen och som krävs för att du ska få ditt åk godkänt… 
- 
Visst blir det krångligare att ha både telefon och gps, men att bara kolla på maxhastigheten en garmin eller liknande kan väl bli fel. Det dyker väl upp en del värden som är helt felaktiga på dom där? Kollar man loggen efteråt är man iofs helt safe, där ser man ju konstiga värden direkt. Har det inte varit tidigare trådar på det här ämnet? /jeppo 
Logga in för att svara.