Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Använd INTE leash :)

• Använd INTE leash :)

Publicerad av anonym-anvandare på 2 juni, 2004 vid 18:31

Idag fick jag bevista för mig varför man inte (trots att man är lat som jag) skall använda leash på sin bräda. Efter ett totalt misslyckat hopp kom jag upp till ytan för att se rakt in i brädan som kommer farandes mot mitt huvud. Den tog på läppen som sprack. Efter fyra stygn har jag således insett, i likhet med tusen andra, följande: Använd inte leash på brädan. Hepp! Så enkelt kan det vara! smile.gif

Speciellt tack till Oskar som hjälpte till med att fixa bil så jag kunde ta mig till vårdcentralen i Skanör! Stående ovationer till dig!

Kör hårt!

/Christian

backe svarade 21 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • pjoter

Medlem
    2 juni, 2004 vid 19:22

hoppas det går bra med bedövandet ikväll.. laugh.gif
    jag blev sittande tills 7 halv 8 med mina linor.. jävlar vad dom trasslat sig!!!

hare å läk fort!

• stellan

Medlem
    2 juni, 2004 vid 20:03

Vad hade du för leach? På rulle, Statisk eller elastisk stropp? Tur du klarade tänderna. Krya på dig.

• honk

Medlem
    3 juni, 2004 vid 07:18

Japp.. jag såg en sthlmare i Habo Ljung som försökte nicka brädan och fick sådeles sy ett gäng stygn vid tinningen. Aou

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juni, 2004 vid 08:01

Jag hade en så kallad bungee cord. Elastiskt skit! Kort och gott så gjorde jag tvärt emot vad mitt förstånd sa till mig! smile.gif

Så linorna var så jevligt intrasslade pjoter? Idag känns det lite bättre, men överläppen putar ut som om jag fått silikon i den… Läckert…

hare!

/Christian

• pjoter

Medlem
    3 juni, 2004 vid 09:18

jepp dom va inte helt roliga. ska aldrig mer ta ner kiten för skoj skull.. smile.gif

haha, men då ser du ut som en tuff snusare, dom får många tjejer har jag hört. (själv inte vågat prova än).

jag tänkte göra tvärtemot dig och skaffa mig en leash. fast nån som man snabbt krokar i då man har krashat å ska få upp kite eller gå en bit. igår drev brädan nästan in i kiten. störande å hålla reda på den hela tiden.. eller så är det meningen att man ska kunna stå på den istället.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juni, 2004 vid 09:22

Jo, snuseffekten skall snarast utredas! Nu skall jag dra till stranden och avundsjukt titta på…

/Christian

• pjoter

Medlem
    3 juni, 2004 vid 09:29

skulle det blåsa så du tror jag kan köra med 13:en så får du gärna slå en signal.

• melker

Medlem
    3 juni, 2004 vid 10:17

Såg när du gick ut men sa inget. fast du kanske hade kört oavsett tills du fått den i huvet. Livsfarligt med leach, enpolare höll på att bli förlamad efter fått brädan i nacken.

• Kjellorix

Gäst
    3 juni, 2004 vid 11:05

Köpte en Reel leash på http://www.kitenation.se/shop_index.php. den kan man snabbt kroka i. Ser väldigt säker ut (helnöjd).

• roland

Medlem
    3 juni, 2004 vid 14:52

Än en gång andvänd inte leash det e som att köra bil utan sekretsbälte åtänka det hännder alldrig mig men det gör det för eller senare gå ut kör som en galning å riskare livet utan leash

• niklas82

Medlem
    3 juni, 2004 vid 16:32

det är som att skjuta gummiband med handen… funkar några ggr men likförbannat får man alltid skiten på sej själv tillslut grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juni, 2004 vid 16:47

Svar till:

Såg när du gick ut men sa inget. fast du kanske hade kört oavsett tills du fått den i huvet. Livsfarligt med leach, enpolare höll på att bli förlamad efter fått brädan i nacken.

[/ QUOTE ]

Hmmm… Tror inte du såg det nä. Vi var vid Strandbaden! Var du där? Såg dig inte.

/Christian

• pjoter

Medlem
    3 juni, 2004 vid 17:21

Svar till:

det är som att skjuta gummiband med handen… funkar några ggr men likförbannat får man alltid skiten på sej själv tillslut grin.gif

[/ QUOTE ]
    haha!! å folk säger kite e farligt!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juni, 2004 vid 18:27

Jag tänker inte använda den annat än t.ex. när jag behöver återställa RECON i vattnet eller bogsera iland någons bräda
    Kjellorix

• lafleur

Medlem
    3 juni, 2004 vid 21:12

Är nöjd i min reel leash, förutom ikrokningen. Den gick sönder direkt efter en stor slam och bodydraggandes 10meter…Ta bort den och sätt dit något i stål istället… Inget jäkla mässingssmäck..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications