Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › any news ?
-
any news ?
Publicerad av doffe på 17 maj, 2008 vid 22:13yann svarade 16 år, 11 månader sedan 18 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
han är upphittad och är oskadd, efter timmars simmande i mörkret.
-
Puh! Satt precis och läste GP på nätet, skönt!
-
Vad var det som gick snett då? Hade vart intressant att höra.
Hur gick det för Sourra? Han körde visst Getterön – Björkäng i nästan rak nord. Borde tagit en stund.
-
Jag hade inte lika brottom downwind som de andra eftersom jag hittade vågor som bröt. Men vid en kraftig relaunch small en av linorna av och draken blev omöjlig att kontrollera. Inget jag vill uppleva igen på djupt vatten och side/sideoff shore.
Så, vad kan vi lära oss av detta,
1. håll ihop
2. kolla utrustnigen innan
3. åk inte på kvällen -
@Yann 466242 wrote:
Vad var det som gick snett då? Hade vart intressant att höra.
Hur gick det för Sourra? Han körde visst Getterön – Björkäng i nästan rak nord. Borde tagit en stund.
Sourra och Rusiak klarade sig fint. Det tog sin tid men det var fan obehagligt att läsa det där när man kom hem. Skönt att det gick bra Johannes. Det är viktigt att ha varandra under uppsikt när man kör sådär.
-
@johanneslarsson 466250 wrote:
Jag hade inte lika brottom downwind som de andra eftersom jag hittade vågor som bröt. Men vid en kraftig relaunch small en av linorna av och draken blev omöjlig att kontrollera. Inget jag vill uppleva igen på djupt vatten och side/sideoff shore.
Så, vad kan vi lära oss av detta,
1. håll ihop
2. kolla utrustnigen innan
3. åk inte på kvällenHur tog du dig in? GP skriver att du satt på brädan och drev. Körde du med en stor surfbräda eller har de bara skrivit konstigt? Self rescue genom att hålla i tipparna?
Skönt att det gick bra!! Antar att mormor har läst tidningen så det är väl bäst att ringa och lugna ner henne 🙂
-
Skönt att det gick förhållandevis bra!
Viktigt att hålla ett öga på varandra.
-
Det var för väl det där. Vet inte vad ni har för temp i vattnet där ner på V-kusten? Är det bara i närheten av den här på öin måste det vart sveinigt kallt det där.
Surf´s up / Tobas
-
runt 13 grader skall det väl vara, fast vinter/vår är det ofta lite kallare ”nära” land än ute till hvas.
-
ja fy fan va nervöst det var. Tänk om johannes hade drivit förbi tylösand, mycket öppet hav och Nordvind… Som sagt, tur att det gick bra tillslut!
-
En tanke: hur lång tid hade sjöräddningen på sig att leta, och gav det något resultat? Kan vara bra att veta hur stor chans man har när man verkligen är helt hjälplös. Jag tycker det är sällan man hör (på nyheterna) att sökningarna ger resultat. Snarare att de hittar en segelbåt som ligger upp och ner och efter ett dygn ger upp ”hoppet om att hitta överlevande anses obefintligt”
-
Helt ärligt måste man ha mer koll på folk ute på vattnet. Kan tycka att det ibland finns viss ouppmärksamhet på medmänniskor där ute.. Det är ju as viktigt att ha koll på varandra och hålla ihop, så inte sånt här händer!! Det får inte hända!!! Kunde ha slutat mycket värre…
Logga in för att svara.