Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › AR?
- 
		Publicerad av anonym-anvandare på 28 april, 2004 vid 08:32
Jag undrar vilken kite som har högst AR, ARX eller Co2?
Nic
kitefredrik svarade 21 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar - 
			11 Svar

- 
…och så undrar jag vilken av dom som är bäst! Jag väljer mellan en ARX 9.5 och Co2 9.0 att ha till min ARX 15.5a. Vill ha högt ar för jag tror mig kunna få högre hopp då… eller??
Tackar för svar
Nic - 
Helt grymt subjektivt skulle jag säga att ARX har högre AR än CO2.
Vilken du hoppar högst med överlåter jag till Naish/Cabrihna experterna att avgöra!
 - 
Skit i det i det fallet Arx (ARX har högre)
 är en gamal trög kite skall vara betydligt mycket billigare än en CO2a Lägg hellre till och köp en Co2 istället.   - 
Jag skulle skita i finliret och välja CO2 istället.
Har kört med ARX och tyckte inte den va så himla sweet, inte prövat CO2, men den har man hört en jäkla massa bra om iaf - 
CO2:an e najs .. men blacktippen är än grymmare om man nu letar hopp …
 - 
Svar till:
Vilken du hoppar högst med överlåter jag till Naish/Cabrihna experterna att avgöra!
[/ QUOTE ]
Ehh hur kan AR-värdet vara subjektivt?
Då bestämmer jag att min gamla wipika freeair har ett AR på 15 - 
Svar till:
Svar till:
Vilken du hoppar högst med överlåter jag till Naish/Cabrihna experterna att avgöra![/ QUOTE ]
Ehh hur kan AR-värdet vara subjektivt?
Då bestämmer jag att min gamla wipika freeair har ett AR på 15[/ QUOTE ]
Min bedömning är subjektiv pga att jag haft 2 arx själv men bara sett CO2 på håll. Såå att säääääääga!
    - 
Sammanfattningsvis så är Co2an en bättre kite då? Eller är detta en subjektiv bedömning som kanske finns för att ARX har hängt med länge och därför är så ”kass”?? Det är som sagt 9 kvadratare jag undrar över. Nic
 - 
Inte lika viktigt när det gäller små kites tycker jag, däremot viktigt att grejorna är nyare när det gäller större kites, små kites är snabba och roliga ändå, men du ska betala mindre för en arx såklart..
 - 
Svar till:
Inte lika viktigt när det gäller små kites tycker jag, däremot viktigt att grejorna är nyare när det gäller större kites, små kites är snabba och roliga ändå, men du ska betala mindre för en arx såklart..
[/ QUOTE ]
Håller helt med, det är mindre viktigt vid mindre drakar (under typ 16m2).
Jag kom aldrig överrens med min Arx 9,5 -02 för jag tyckte den var för snabb. Iof var jag halvt nybörjare då och jag tyckte den var för mkt av-och-på i kraften/draget.
Skulle jag välja på att köpa en beggad Arx eller CO2 skulle jag ta CO2:an vare sig jag är nybörjare eller bra på att köra.
Lycka till!

Logga in för att svara.