Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing är brädan vattenfylld?

• är brädan vattenfylld?

Publicerad av anka på 26 augusti, 2008 vid 13:35

lyckades köra upp en gammal lagning i somras, gjorde en lagning för att förhindra fuktskada. nu visar det sig att brädan väger ca 1,5 kg mer än vad som sägs i specifikationen. är det som så att vikten som anges i spec vanligtvis är utan fotstroppar eller med? om det är som så att vikten skall vara med stroppar kan det då vara som så att min bräda har blivit vattenfylld/skadad.
    tack för svar / Anka

svenne svarade 17 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 13:35

Utan stroppar är vikten spec. för iaf. +/-6 % brukar också vara standard (?). Så låter lite tungt…

• challq

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 13:52

Mycket möjligt att det har kommit in lite vatten.
    Små sprickor/hål kan vara förrädiska då de kan ”suga” in vatten i brädan när man rör sej på den. Är den mjuk och sviktar runtom lagningen om du trycker med tummen/handflatan?

• tim-eriksson

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 14:30

Hur är brädorna uppbyggda? Min freewave 2006.a har fått sig en intyckning av en stålkant som är kanske 1*0.5 cm. Upptäckte inte det direkt och surfade med den 3-4 gånger för att ser upptäckas. Dock tror min far att den är tät och har inte tagit in vatten, via vetenskapliga tester som saliv på lagningen, luftskruven etc etc 🙂 Väger också OKEJ! några hundra gram mer än spec. bara.

• svenne

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 14:50

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications