Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är det sommar eller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Är det sommar eller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Publicerad av anonym-anvandare på 16 mars, 2004 vid 14:26

Kustobservationer från 2004-03-16 kl: 15:18:36
    Ölandsbron: V 8 m/s. 13 grader. uppehåll.
    Ölands södra udde: SV 10 m/s. 5 grader. disigt.
    Utklippan: SV 9 m/s. 5.8 grader

Sommardräkt lalalalalalalal
    Jag blir så lycklig grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • sinclair

Medlem
    16 mars, 2004 vid 14:31

vad har du för vatten temp?

• jonasp

Medlem
    16 mars, 2004 vid 14:33

Helt klart så att våren e på gång den här veckan. Tyvärr ligger isen fortfarande på många ställen i stockholm och vattnet e ju rätt kallt..

• styret

Medlem
    16 mars, 2004 vid 14:36

jo det blåser som fan på öland idag. vettentempen ligger runt 4-6 grader skulle jag tippa på.
    problemet är bara det att idag var vattnet så lågt att beiershamn såg ut som en enda stor sandstrand och det är till fotknölarna högt vid sissta revet.

• oskie

Medlem
    16 mars, 2004 vid 14:43

Vattentempen ligger på 3-5 grader här i sydvästra Skåne. Inte så uppmuntrande med andra ord. Men det är kanske som någon sa förra året – ligger är det minst 10 grader i luften bryr man sig inte om hur kallt det är i vattnet. Kan det stämma tro?

• sinclair

Medlem
    16 mars, 2004 vid 15:12

Det underlättar helt klart om det är varmare i luften, jag testade att köra i januari. Det var sjukt kallt om fingrarna, sen frös vattnet till is när det stänkte upp på seglet. Blåser det i helgen och det är över 5+ i luften så skall jag garanterat ut och köra.

• ian

Medlem
    16 mars, 2004 vid 15:23

Det är klart det är sommar!
    igår var det det iaf, varmt o lättvindssegling i fiskebäck, däremot var det vargavinter i lördags, jäklar va värdelöstdet var då

• cambo

Medlem
    16 mars, 2004 vid 16:06

Sommar ja, har kört två dagar utan några större frysstörningar. Lufttempen har legat 4-6 grader. Hur fan ska de bli när de blir upp mot 15 grader, lyxsurf!

• adde

Medlem
    16 mars, 2004 vid 16:12

Svar till:

Det är klart det är sommar!
    igår var det det iaf, varmt o lättvindssegling i fiskebäck, däremot var det vargavinter i lördags, jäklar va värdelöstdet var då

[/ QUOTE ]

Eller Väderlöst?

/adde

• styret

Medlem
    16 mars, 2004 vid 16:44

nu p hemvägen från skolan stannade jag till på haga för att kolla vattennivån och fick mej ett säkert vårtecken. jag fick säja till dom första kitarna för året.
    då känner man att sommarn är på väg.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 mars, 2004 vid 16:53

Vad sa du till kitarna Styret?
    Per-Arne

• styret

Medlem
    16 mars, 2004 vid 17:10

jag sa bara åt dom att dom inte får kita där pågrund av fågelskyddsområdet. tyvär verkar inte kitare kunna läsa. jag emanr, dom parkerar precis framför tavlan vid parkeringen och binder hunden 3 meter ifrån skylten med texten ”kitesurfing förbjuden inom bad och windsurfområdet, gäller året runt.”

• anonym-anvandare

Medlem
    16 mars, 2004 vid 19:41

Bra att du sa till och att du är mån om naturen Styret! Det borde alla göra! Tänk att vi nyttjar natutkrafter gratis plus kan få njuta gratis av vind, stränder, vågor naturliv mm. Då borde det vara en självklarhet att vara ödmjuk och hänsynsfull mot såväl naturen som djur och människor.
    Per-Arne

• styret

Medlem
    16 mars, 2004 vid 22:26

visserligen är jag vegetarian sen 5 år och gillar naturen av samma anledningar som du räknar upp men anledningen till att jag sa till kitarna att dom itne fick köra där var för att länsstyrelsen har satt upp förbudet och det är windsurfingklubben som får skiten sen när nån fågelskådare ringer till länsstyrelsen.

• diil

Medlem
    17 mars, 2004 vid 01:46

Nu vindsurfar ju jag, och hängflyger inte drake, men jag måste fråga: Hur kommer det sig att kitearna anses göra större skada för fågellivet än vindsurfare? Här är mina förslag:

1) Drakarna tas för rovfåglar av skraja småfåglar.
    2) Vattenfåglarna trasslar in sig i linor som ligger på land/i havet/runt en vindsurfare som fåglarna vill hälsa välkommen.
    3) Fåglar tycker shorts över våtdräkt är fult, och flyttar.

Vad är anledningen? /D

• basse

Medlem
    17 mars, 2004 vid 06:54

Ian.. ni skulle kommit ut till intaget.. det var ju skitbra ända tills det började snöa då det blev lite jobbigt för ögonen!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications