Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › "Är du snäll och kastar upp min drake?"
-
"Är du snäll och kastar upp min drake?"
Publicerad av sourra på 8 mars, 2011 vid 19:57”Japp” (0:40)
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=d-b5GYGAmZo”]YouTube – Kite accident[/ame]skotten svarade 14 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Skall man gå efter säkerhetstäket i seriösa kitekurser är det mycket i den filmen som är fel! =]
Tänker mig för sedan en snubbe som jag bad att hjälpa mig att starta vände kiten på andra hållet (180 grader) och bestämt hävdade att det är så man startar… Var själv ny och funderade kort att det måste vara något expertsätt att starta, men kom till sans och bad killen lägga ner kiten…
-
Shit! lite manligare än en vanlig start. Ska nog börja träna på det där i lättvind, såg ju tufft ut i början iaf.
Undra om han fick tummen upp eller om han bara tröttnade på att vänta.
edit, insåg att man kanske borde börja använda en bättre fras än ”har du lust att kasta upp mig”…..
-
Han skulle ju kunnat häva det där ganska enkelt. Lite onödigt att dra kajten rakt genom fönstret.
-
Jag bad om hjälp i Åsa förra året och fråga en som gick kurs under dagen där om han kunde det och ville hjälpa mig. Visst sa han och tog tag i kiten. Medans jag är på väg tillrätt position släppte han den…… Gillar hundkroken nästa bättre än människor sedan dess 🙂 Slutade väl men mest tack vare förestående människor på filtarna runt omkring…..
Om han fick sitt cert? Ingen aning…….
-
Ska komma ihåg det här klippet så att man har ngt att posta när den vanliga frågan ”måste man gå kurs?” kommer…
-
hahaha, we should totally make a ”noob” roll in habo this year from our deckchairs
Logga in för att svara.