-
Är inte hösten här?
Jag funderade på en sak, borde inte hösten ha anlänt. Det är regnit, särskilt när man jagar bussen till skolan eller ska jobba en sväng på kvällen och samla på sig några kronor till sin sport. Och att Det är svinkallt på mornarna och alla blöta saker blir riktigt äckliga och kalla att ta i.
Det sanknas dock något. Var är de riktigt rejäla höststormarna? Den ända seglingen sen det blev kallt var i lördags då det var underrigat byigt och i övrigt lagom halvruttet. Vilket inte hindrade at man stack ut nio och slog igen för dagen först kl sex. Så kroppen börjar precis återhämta sig. Sen var det ju en del som åkte till ostkusten, Men de fick ju inte riktigt någon riktig höststorm, utan en byig 4.7 dag. Sen kan man ju inte känna sig så betryggad om att det kommer vind då inte ens de riktigt långa prognoserna talar om vind på riktigt.
Varför är det så? Det är ju dessutom extra stor stormrisk pga extremt höga vattentemperaturer, smhi har ju tillochmed varnat för extremt väder. Men man kan ju bli lite misstänksam, om det inte kommer någon vind nu, när kommer den isåfall? Kanske när det blivit för kallt för att segla, Självklart. Om man inte köper en tordräkt i super-mega-ultra-stretch-mega-insultion-neopren med accelerad dunder dragkedja och ett par handskar i nått mega material som man inte får kramp av och ändå är supervarmt, för en halv förmögenhet (självklart går det inte med exakt samma sak av nogåt budget märke, eftersom det inte skulle stämma med resten av prylarna flera mil över vad man egentligen behöver). Om man handlar grejor kommer det med högsta snnolikhet inte blåsa alls.
Men nu har alla mina seglingskompisar köpt nya fina grejor, allt för att lägga grunden till en vindstilla, ovanligt kall höst. (Jag kan lova vind på höstlovet, jag skall till Kanalje Kobbarna. Där det inte kommer blåsa ett piss medans det blåser 4.1 här).
Ingen som ska ut och resa nogån annan gång snart så vi får lite vind inann november? Sen kan jag ju garantera att det kommer blåsa fler måndagar och fredagar än övriga dagar då jag går extra länge i skolan.Har ni några ide´er på vad som skulle kunna få vinden att blåsa? Vem ska vi börja tillbe för att få vind? Posiedon? Vindguden Bleke Vattnet? Eller någon helt annan? Kanske Lord moyne?
Snälla, abstinensen är värre än på länge och kroppen har just återhämtat sig från plaskmaratonet i lördags…
Logga in för att svara.