Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Är vanliga kiter helt ute ur leken?

• Är vanliga kiter helt ute ur leken?

Publicerad av budokai på 26 september, 2006 vid 18:31

Kollade inne på köp¤sälj och en massa nya drakar var till salu. Vad är det för nya kiter ni köper och varför?

melker svarade 18 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • zimpa

Medlem
    26 september, 2006 vid 18:46
    budokai wrote:
    Kollade inne på köp¤sälj och en massa nya drakar var till salu. Vad är det för nya kiter ni köper och varför?

Jag säljer mina Eh Bow ripper för att jag har fått smak på något bättre, nämligen Flysurfers nya värsting Psycho3an.

Så om någon är intresserad av en Rippehr 8a och en 12a så säljer jag nu båda för endast 9000kr.

/Simon

• henkish

Medlem
    26 september, 2006 vid 21:47
    budokai wrote:

Kan bara säga att crossbow gjort mig 10 ggr bättre, vågar mer, känner mig säkrare har till och med slutat med P-piller =0).

• melker

Medlem
    27 september, 2006 vid 06:55

ahhh bara trams. Kör du stora vågor visst då är en bow bra. Vill du köra hårt o ladda unhokked etc. då skulle jag inte byta från C-kite.

• samhansson

Medlem
    27 september, 2006 vid 07:40

v19 gäller

• arild

Medlem
    27 september, 2006 vid 13:01
    budokai wrote:

Dom nya C kitsen är riktigt gryma, vill du köra mer unhooked och trixa så är dom mycket bättre än en sle eller bow. Depowern på 07 torshen är riktigt bra funkar ok även i vågor. Men om du skall ha en kite för dagarna som det blåser lite hårdare och vågorna bygger på då är sle kitsen riktigt sköna med all depower:santa:

• tetras

Medlem
    27 september, 2006 vid 17:17

Så länge världseliten och även andra tävlande med vissa ambitioner kör C-kites tycker inte jag där där något att diskutera. Bow är bra för nybörjare, motions surfare och i viss mån vågor men där är en bit kvar innan C-kiten kan ersättas. Mitt tips är att utvecklingen på lite sikt kommer att radera ut skilnaderna, men inte än.:wink:

• simoneburgess

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 19:18

Kan bara säga att crossbow gjort mig 10 ggr bättre, vågar mer, känner mig säkrare har till och med slutat med P-piller =0).

Hehe, ja vad kan man säga? You go girl! Eller vänta…

• simoneburgess

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 19:20

[QUOTE=Henkish

Hehe, vad kan man säga. You go girl! Eller vänta…

• ric

Medlem
    5 oktober, 2006 vid 00:17

har testat warro eller waroo eller hur det stavas, måste säga att jag inte alls gillar bommen o hur systemet fungerar! nu var det inte min så den var inte inställd på andra sätt än hur den kom i paktet. jag vill kunna släppa bommen helt (satte inte direkt min 1:a ”bow deadman” snyggt… tur det va djupt!!) sen fick kiten fnatt o inverterade ut o in som fan ett tag, tror det beror på förmycket depower men vet inte helt, nej för fan jag älskar mina gamla c – kites (solde dem dock) o nu nykär i min Speed 10:a ända kite jag har kvar, kör inte direkt hardcore, fegar nu o väntar på snö. men den saken är klar att någon bow kommer inte jag köpa!!

• melker

Medlem
    5 oktober, 2006 vid 07:10

”satte inte direkt min 1:a ”bow deadman” snyggt… ”

Argument nog för mig. Det blir aldrig nån bow för mig nu när jag hört detta !!!

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Är vanliga kiter helt ute ur leken?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.