Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing are you going to morocco.. or cyprus this winter?

• litease

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 12:31

Vi kommer nog att åka på en sista-minuten till Marocko i november, favorit i repris från fjolåret. Riktigt lyckat var det! Vad är det för artikel? Kommer nog snarare vågsurfa än kitesurfa.. (får man skriva sånt här..?)

• yann

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 12:45

Klart man får! Vart i Marocko ska ni?

• larssa

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 13:31

E också lite intresserad av Marocco. Vart var ni och när e bäst att åka? Kostar?

• litease

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 13:31

Taghazout norr (eller var det söder om?) Agadir. Där LaPoint kör sina surfcamps. Ska du också dit?

• litease

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 13:35
    Yann;570700 wrote:
    Klart man får! Vart i Marocko ska ni?

Hehe, gött 🙂
    Taghazout norr (eller var det söder om?) Agadir. Där LaPoint kör sina surfcamps. Ska du också dit?

Larssa;570716 wrote:
    E också lite intresserad av Marocco. Vart var ni och när e bäst att åka? Kostar?

Vi flög dit med sista-minuten från Ving, 1399 kr t/r. Hittade ett sjysst ställe på plats. Flygbiljett, hyra av bräda hela veckan, hyra av bil halva veckan, boende, nästan alla mål mat ute och lite småshopping gick på 5 000 kr totalt! Kan verkligen rekommenderas.

Vi var där i början av november och det var på gränsen för kallt för att köra i shortie men ändå riktigt skönt!

• hengo

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 14:38

Marocco… Finns där potencial till sideshore 7-12m/s med kickers under någon tid under vintern? När isf?

• skotten

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 14:39

naajs.. : ) Send me your contact number, travel dates and where you will be going and I fix the rest : )

• yann

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 14:43
    Litease;570719 wrote:
    Ska du också dit?

I wish!…men man vet aldrig 🙂

• nundy

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 15:45

Jag var där samtidigt och kan instämma med att det rekomenderas! Jag hade även med kiten men blev bara vågsurf. Norrut mot Essouira blåser det även under hösten, annars sa de att det kommer ok bris på eftermiddagen även runt Taghazout på vinter/våren…. Jag drar nog ned efter jul nån gång 🙂 Nice waves!

• larssa

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 16:59

Jag tänkte åka i feb/mars. E det bra då?
    Essouira har både platt och vågspot va?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications