Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing årets första…

• årets första…

Publicerad av walle på 13 mars, 2004 vid 16:53

Fan vad skönt!
    fick årets första kiteing på vatten i dag!
    Har åkt en massa på snö och is hela vintern men det går ju inte att jämföra…
    Jag blev ”lite” sen ut (kl 14.30…) så när jag väl
    riggat så blåste det givetvis på tok för lite men jag kämpade ett tag och fick tillslut upp kiten och jävlar vilka sköna svängar det blev
    Jag fick kämpa för att hålla kiten uppe och egentligen var det nog en kass kitedag MEN årets första och otroligt efterlängtad…
    Det tog 25 min att ta mig till stranden, 25min att rigga/klä på sig, 20 min innan jag lyckades få upp kiten, 5 min åkning och låååång tid att packa i hop men det var värt 5 minuters kiteing
    Är man tokig eller???

anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • patrikol

Medlem
    13 mars, 2004 vid 16:59

Ja det är frågan? Men då är vi väl tokiga allihopa. Låter härligt! Dom 5 minuterna kan vara värda hur mycket som helst. smile.gif

• stebe

Medlem
    13 mars, 2004 vid 17:07

Tjena, gött att få premiären avklarad? smile.gif
    Var vinden kass eller?
    Konstigt i så fall, här har det blåst pung hela dagen. Man var på gränsen till överriggad med en tia och jag jag kunde stå still o hoppa med min 12, men det finns bara fruset vatten at åka på. wink.gif

• walle

Medlem
    13 mars, 2004 vid 17:18

Det blåste tokmycket på morgonen här hemma(Gamleby) så eftersom att jag var ensam så trodde jag det blåste för mycket…
    när det lugnade ner sig lite så åkte jag utåt men väl ute i Hallmare var det lite FÖR bra väder, strålande sol och blå himmel…+5-+6grader mot +1grad hemma confused.gif vilket gjorde att det inte blåste lika mycket där…det var som vanligt att det blåste bra ända tills man var färdigriggad då var det som att trycka på en knapp så försvann nästan vinden mad.gif

• walle

Medlem
    13 mars, 2004 vid 17:22

400… grin.gif
    Men det ser bra ut i Hallmare inför veckan och nästa helg om man kollar windguru

• stellan

Medlem
    13 mars, 2004 vid 18:46

Funderade på en sak. Säg att man förra året la ca 30 000 kr på kitutrustning. Säg att man var ute på vattnet ca 40 dagar…. Det blir 750 kr per gång… menär det värt det… visst – varenda krona.

• patrikol

Medlem
    13 mars, 2004 vid 19:47

En jävla tur att man är dålig på Matte! wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2004 vid 22:44

smile.gif

/JK

• patrikol

Medlem
    13 mars, 2004 vid 23:07

Aha Samlar inlägg eller Revolution! det är frågan? Peps Jesper Berg eller JK eller vilket du nu känner för att kalla dig just nu!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 mars, 2004 vid 00:20

smile.gif

/JK

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications