Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Åsa / Gottskär ?? Lördag so 10-15
-
Åsa / Gottskär ?? Lördag so 10-15
anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 46 Svar
-
Blir det några vågor på SO i doggan imorgon? Ge mej en exakt förväntad vågstorlek! Jag funderar på Lejet annars..Eller Skåne (Abbekås eller Skanör)…Jag kör söderut tills jag ser vågor som duger
-
Jag tänkte mer på dåligt vatten iofs….
Förra lördagen på doggan var det ungefär samma vind som det kommer bli imorrn, då var den inte ”vågor” att prata om längst in, men längre ut var det väl 1 meter iaf…
Det verkar som det kommer blåsa bäst runt halmstad/varberg så läjet (ligger nära varberg??) kommer väl säkert funka..
Tänkte mer om du ville bada i smutsigt vatten
-
Vi är på väg imorgon, packat bilen å så, så vi siktar på iväg vid 9-tiden. Vi hittar väl förhoppningsvis till vattnet tillslut. men du får gärna slå en signal om vart du är på väg så kommer vi… Skulle ju va kul att möta upp med ngn…
0708 697 115 -
Jag har inte den läggningen att jag njuter av att bada i andras avföring. Men är det vågor får jag väl inte låta denna lilla detalj hindra mej. Tror dock också att Träslövläge blir bättre än dogge imorgon…Dogge lär ju vara bäst på SW om jag förstått det hela OK.
-
Japp, du har helt rätt, bäst vid sydväst, men oxå bästa stället vid sydost i halmstad iaf…
Du är välkommen till vår gyttjepöl
-
Jepp,men det skulle nog funkat om inte vinden dog… men det var meckigt att komma till vattnet…. De boende var inte heller särskilt väl inställda på att man fick komma med bil… men vi fick iaf tillslut köra fram å dumpa av grejorna…. kallt var det, och när vi äntligen hade riggat så fick man två planande bogar med 5.3an… Vi tog en paus och drack lite varmt, samt riggade på större segel å biffade på med volym… men då dog vinden helt… Så regnade det å vart kallt å jävligt… inte så kul… men stället funkar nog om det blåser, men finns nog bättre ställen… kikat lite på skökortet, och funderar på tjörn nästa gång på ost….
Vart seglade ni? -
JOHN_J_RAMBO
Gäst26 april, 2003 vid 16:42Jag körde på vid öckerö idag!
Kom fram vid 12 tiden. då var vinden inte något att hoppa över,det var först runt 3 någon gång,då började det blåsa mellan 10-15m/s!
Hade grymt drag i mitt 5.3a..Vinden dog av lite senare runt 5..men innan det blev det ett par repor.
Hade aldrig kört på detta ställe innan, men det var kalas vid denna vindriktning.
Är toknöjd med min dag!
-
Körde i Fiskebäck.
Plattvatten och bra drag i mitt 7,2 RX2.
Perfekt tillfälle för att få ordning på gipparna och känna
in trimmet i den nyiförskaffade riggen, som hade en felaktigt monterad shear-tip när förre ägaren seglade.
När jag vände på ”ploppen” som går ner i masten blev det
som ett nytt segel. Sorry -Janne
-
Hela kusten ”lutar” ju en del så är det en del syd i vinden och tillräckligt med vind så finns chans för ett swell. Jag har inte haft kompass med mig ut på Öckerö, men Bolleskären ligger ju en bit ut så jag tror att vågorna inte tas upp av Hönö/Öckerö vid sydost.
-
Kollar man på sjökort så ligger bolleskären precis i lä bakom Hönö vi SO. Men vågor har ju en förmåga att ”vrida” runt öar etc. Och att de ligger i lä kan ju innebära att de blir rena…Bara en teori iofs. Skulle gärna vilja prova stället när det blir lite varmare…
-
hur blev det nu då?…
blev det nån surf runt gbg i helgen?
lördagen måste la varit hyffsad?
*själv låg jag hemma med stans förkylning*
-
Yo!
Jag bangade Göteborg i helgen trots alla intentioner att testa nya ställen. Jag seglade Olofsbo i lördags. Det var SO, vred mot OSO under dagen vilket gjorde att det blev lite punka alldeles nära land men det var fullt drag 50 meter ut. Jag hade min F2 Style 250 och Impact 5.7 vilket var perfekt! Bra tryck. Det var ju inte så mycket vågor, tyvärr, men det byggde lite hoppvågor på yttre revet.
Sedan var det tokig inflyttnings-/30-årsfest på natten till söndag, kom i säng (kompis soffa) vid 05.30….
Förvånad vaknade jag upp vid tolvtiden av att det blåste! Det skulle ju vara lugnt…(önsketänkande dagen efter). Men lågtrycket tog en nordligare bana och vi fick massa vind (och regn) i Varberg! Härligt!!!
Västlig vind vridande till VNV!!! Klockrent! Hade återigen Style 250 och Impact 5.7 vilket var perfekt under de tre timmar jag var ute. Senare på kvällen verkar det som det ökade lite.Sammanfattningen blir att det var en helg som gav över förväntan bra segling!!!
Hur hade ni andra det?
/Staffan
-
fan… nä nu ska jag ta mig i kragen. Jag har sagt till mig själv att ta till vara på varenda blåsminut denna säsongen…men har redan missat en del…
men får gratulera dig två grymma dagar *avis som fan*
-
Fan också. Gick Varberg av igår? Jag försökte komma söder om lågtrycket, var ända nere i Torekov och letade. Var bra vind och sol(!) ett tag med droppade lite. Bra vågor men hittade inget lämpligt ställe att gå i. På vägen hem stötte vi på en annan surfkille. Han visade oss det pittoreska spotet vid Hemmeslövs reningsverk utanför Båstad. Riggade 5.3 och hade lite tryck i seglet ett tag innan vinden tvärdog.
I lördags tyckte jag det verkade vara kass vind och ruskigt ute så jag stannade hemma och ansade mina blommor. -
JOHN_J_RAMBO
Gäst28 april, 2003 vid 11:14Var e Beerlanda igår o brände med 6.0, blev överriggad fram åt 5 tiden..
Övade lite bodydrag o fick världens pungclatch!..Har fortfarande ont i påsen
Förutom det så har det varit en klart grym helg utan sol..men den dyker väll upp snart

Logga in för att svara.