Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Åsa – sön – courseracing träning!
-
Åsa – sön – courseracing träning!
Publicerad av kiters_se på 20 april, 2009 vid 06:58Lite bilder, kommer mer…
kiters_se svarade 16 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Började att köra med två fenor och stoppar ganska långt bak. Sjukt bra höjdtagning och riktigt bra fart. Klarade vågor riktigt bra. Mycket tryck på bakbenet (lite jobbigt måste nog träna mer) kände mig som en nybörjare när man skulle slå… och man får kämpa med att gippa, träna, träna. Jag är ju liksom ingen star på de innan heller…
Bytte till fyra fenor och flyttade fram fotstropparna. Brädan blev då mer ”rätt fram”. Trycket på benen fördelades mer jämnt. Men kändes som jag tappade fart. När jag gick ner på halvvind fanns en tendens till att den kunde lite lättare gå in i vågorna.
Nästa gång kommer jag att köra med GPSen och möta vilket som ger bästa fart.
Men ärligt talat. Det var länge sedan jag seglade och jag va sjukt sugen på att flyga och hoppa lite och det gör man inte med en course.
Slutsats:
Coursebrädor är sjukt bra på att ta höjd. Mycket snabba när man kör halvvind, (tycker det går sanbbare med 2 fenor) Tror att det är extremt bra träningsforum för bena.
Men nästa gång kommer jag att ta med min andra brädor så jag får hoppa och flyga lite mer.
Och coursebrädor är absolut inga vågbrädor…
Brädan som jag skaffat mig är konstruerad för att kunna köra med både två alt fyra fenor.
Återkommer med mer info när jag kört lite mer och med GPS.
Ha det gött!
Peter
-
Andy*
Gäst20 april, 2009 vid 11:49Sköna vattenbilder, vad är det för kamera?
Logga in för att svara.