• Publicerad av roding på 6 september, 2008 vid 06:50

Har ju en liten fråga. Vet ju att den optimal vinkeln är SV i askim, men om man som jag är ute efter att köra lite lätt och bara lära sig just nu funkar det att köra när det bara är S då också?
    Om inte vilka är dom bästa nybörjarspottarna i GBG beroende på vindriktning?
    och ja, jag har varit inne på GWC:s hemsida och kollat med där står bara en vägbeskrivning och i vilken vinkel spotten funkar bäst och inte om dom är bra för nybörjare.

johnjrambo svarade 17 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • johnjrambo

Medlem
    6 september, 2008 vid 07:15

Björlanda is the shit. funkar på sv-nv. (även på syd, nord o nordost men det är överkurs).
    Björlanda är lång grunt över hela viken, plattvatten, när man blir sugen på lite småvågor aka dynings skvalp kan man ta sig ut i farleden o avancera ett steg.
    PERFEKT nybörjar ställe enligt mig.

Askim fungerar på ssv-vsv.
    Det går även att surfa på ren sydlig vind men då finns de bättre ställen, om det blåser syd i askim har du en mycket liten begränsad yta att surfa på + att det kommer vara byigt som i BYIGT.

Torkelstorp är oxå ett solklart alternativ bland nybörjar spot.
    Funkar på syd-sv.
    Detta stället har liknande förhållanden som björlanda, plattvatten o långgrunt i viken osv..valmöjlighet finns, plattvatten o långgrunt eller ”vågor” o vattenstart.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications